Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettövrigt
Läst 183 ggr
Tarotstollan
3

Telefonsvarare.

Vad jobbigt det är när man vill prata med någon och möts av meddelandet "tala in ett meddelande så hör vi av oss så fort vi hinner"!

Nästan varenda gång det sker så sitter jag där och stirrar dumt på luren och oftast lägger jag bara på för jag blir helt ställd och vet inte vad jag skall säga.
Sen får jag skriva ner på ett papper vad det är jag skall säga och ringa upp igen och ändå trots att jag har pappret så kan det bli hur tokigt som helst ändå.
Jag glömmer säga vad jag heter, mitt telefonnummer ibland kommer jag inte ihåg allt jag skall säga osv.
Jag har bl.a. ringt flera gånger till vårdcentralen och glömt tala om vem jag är osv, tur att de kan spåra en genom telefonnumret i det fallet.

Hur tycker ni det är att prata med eller till en telefonsvarare?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

• Redigerat 2021-08-20 20:27 av Tarotstollan
Maria
1

Jag gillar heller inte telefonsvarare. Sist jag ringde vårdcentralen var jag tvungen att ringa upp igen och komplettera uppgifter jag inte fick med😉
Är det vänner så lägger jag på och skickar ett sms istället.

/Maria

Tarotstollan
1

Kommer ihåg en gång, då ringde jag bara upp och sa att jag ville ha nytt recept på xxxx sen lade jag på luren och tänkte inte mer på det.
Efter någon timma ringde de upp och frågade om det var jag som ringt från mitt nummer och beställt denna medicinen?
Fy vad dum jag kände mig då!😳

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Scorpio97
2

Jag gillar inte att prata i telefon med folk så om jag tex ringer en vårdcentral föredrar jag om det är telefonsvarare. Åtminstone om jag vet om att det kommer vara en telefonsvarare, är det telefonsvarare när jag förväntade mig en person kan jag också bli lite ställd.

Sen älskar jag när man kan förnya recept eller boka tider via internet, så jag slipper ringa alls

//Jessie

Lona
1

#3: Jag blir ännu mer ställd när jag förväntade mig en telefonsvarare och det är en riktig person som svarar. 😮😁

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Scorpio97
1

#4 Sant, det blir jag också!

//Jessie

Zadeira
0

Har inga problem med telefonsvarare. När man ringer vc, myndigheter och allt det där föredrar jag telefonsvarare. Har aldrig haft problem med att komma ihåg vad jag ska säga, har en liten ramsa jag inleder med. "Hej, Namn Efternamn här, personnummer xxxxxx. Jag ringer för att avboka min tid imorgon kl x pga att jag fått migrän/magsjuka/feber/whatever anledning".

Mina vänner/familj talar jag aldrig in meddelanden till, jag ringer så sällan och de gånger det går till telesvar lägger jag på och skickar ett sms om vad jag ville, ber dem ringa upp eller svara på mitt sms när de har möjlighet.

MonicaLagerquist
0

Jag tycker inte alls att det är jobbigt med telefonsvarare tvärt om.Nu för tiden när nästan alla bara har mobil så vet man ju inte vart de är eller vad de gör då tycker jag att det är bättre att mötas av en svarare än att de måsta svara om jag ringer olämpligt.
Säger bara mitt namn och nummer oh ber de ringa upp vid tillfälle.

Stolt ägare till tre La permer

CasaRamon
1

Jobbigt är också när man ska knappa in siffror för att komma till olika avd. Ibland passar inte dom olika alternativen till ens fråga.
Likaså när man hamnar i telefonkö. Men då sätter jag på högtalaren och gör annat under tiden.

aggeelin
1

#1: sms är mycket bättre, jag får tydligt fram mitt ärende och den jag ringer ser fort vad jag vill.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

citytjejen
0

Har aldrig gillat att prata in på telefonsvarare, har svårt för telefonsamtal överlag faktiskt😆

/Christina

Vixxen
0

När man ska knappa in siffror för olika alternativ är det ett elände. Ofta är det för kort tid eller så fungerar inte knapptryckningarna som de ska i deras telefonsystem.

Likadant om man hamnar i telefonkö. Hade väntat 20 minuter och låg äntligen på plats tre, men blev utkastad ur systemet så var tvungen att ringa om igen. Eller när jag började på plats 21, men när jag väntat tre minuter låg jag helt plötsligt på plats 57.
Brukar sätta på högtalaren och göra annat under tiden.

Irmelina
0

Är det telefonsvarare när jag ringer vc så lägger jag på luren. Sedan skriver jag en lapp med exakt de orden jag tänkt tala in på telefonsvararen. Inte bara i punktform utan hela meningar skriver jag, Även mitt eget namn och personnummer skriver jag på lappen så att jag inte ska missa något av det jag vill tala in.