Regnkläder
Hur ser det ut hemma hos er. Har ni bra regnkläder?
Stolt ägare till tre La permer
- Redigerat 2021-08-17 13:41 av Maria
Hade under lång tid halvdåliga regnkläder, men förra sommaren tog jag äntligen tag i det. Köpte en bra regnrock från Tretorn. Lite dyrare än jag tänkt mig men väldigt bra och ångrar det verkligen inte. Man får vad man betalar för.
Jag har ett par fantastiskt bra regnbyxor och flera olika jackor. Jag cyklar året om så det går verkligen åt! Såå bra med bra regnkläder som är lätta att ta med och fungerar bra!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jag hatar regnkläder av den anledningen att jag är för snål för att faktiskt köpa riktigt bra kvalite och istället blir svettig inuti. Nu när jag inte har hund eller häst heller för tillfället prioriteras defintivt inte regnkläder som det hade gjort om jag var tvungen att ofta vara ute länge i regn.
Eftersom jag glömt min paraply idag. Den låg inte i ryggsäcken som den brukar så blev jag extra påmind om att jag borde ha en regnjacka/kappa av något slag. Min jacka hade i alla fall kapuschong men jag blev rejält våt förutom om fötterna eftersom jag hade gummistövlar😊
/Maria
Här finns det.
Jag har 2 eller 3 regnbyxor. 1 regnjacka, 1 regnkappa.
1 par stövlar, 2 par höst/vår kängor som tål vatten.
Är det bara blött /duggregn och inte ösregn har jag damasker, bara skydd från skor till knän.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Nej, jag äger inga regnkläder. Jag är inte ute i regn så mycket att jag tycker det är värt pengarna, för dom enda regnjackorna jag har testat som varit rejäla och bekväma har också varit rätt dyra. Så om jag måste någonstans precis när det regnar finns det bussar, eller så får jag helt enkelt bli blöt.
Vintertid är min kappa och mina skor ganska vattentåliga, men det är inte regnkläder.
Ett paraply kanske vore vettigt att köpa, men jag kommer troligtvis glömma det hemma eller bli irriterad på att jag måste bära runt på det.
//Jessie
- Redigerat 2021-08-17 17:40 av Scorpio97

Fick en regnponcho av min man idag.JKastade den jag hade för den höll inte tätt.
Har även kastat mina andra regnkläder förrutom overallen som jag har i båten.
När vi blir med hund igen ska jag köpa nya regnkläder.Visst kostar det en del men har man hund så måste man ju ut även om det regnar.
Stolt ägare till tre La permer
Jag vill ha en sådan där grön rejäl regnkappa.
/Maria
Äger seglarstövlar med hål uppe på ovansidan i vecket där de böjer sig när man går.🙄
Sen 4-5 olika paraplyer och parasoller.☔🌂
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#5:
Wow!! Du är verkligen duktig !!! 😊👍
HH 🙂
Jag har en regn jacka, inga byxor ,
Hade när barnen va små , måste köpa nya.Tack för påminnelsen Monica 😊
Kan vara bra att ha!!
HH 🙂
#10: jobbar men ute i alla väder måste man ha kläder. Måste finnas för alla väder.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Måste införskaffa bra stövlar. Men svårt att hitta som är bra och smidiga.
Ska kolla över mina skalkläder, jag kör inte galon, blir för instängt
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#13 Jag har också problem med att hitta stövlar. Fick ett par Tre Torn av pojkvännens rumskompis, men jag tror jag kommit på att jag inte gillar stövlar utan hellre köper de där vattentäta "stövelskorna" istället. De är bekvämare.
Både ja och nej. Hemma har jag ett tunt smidigt regnställ och stövlar som jag kan ha när jag är ute på mina odlingslotter. I sommarstugan har jag 2 par stövlar de som är mest bekväma läcker en bit upp på skaftet. Båda paren är av lite bättre sort med stabil undersula jag går mycket i skogen speciellt på hösten. Det finns ett regnställ i sommarstugan som är så stort att även min man kan ha det, jag använder det med även om det är väldigt stort, ibland behöver vi båda ha regnstället så då får vi samsas. Det är ett sånt där riktigt gammalt regnställ det har tillhört min lillebror och han har varit död i lite mer än 30år men det är i gott skick och är bra att ha där
Bra stövlar och en ordentlig regnkappa har jag. Inga regnbyxor dock men det skulle behövas egentligen för byxorna blir alldeles blöta där kappan slutar. Det borde jag ju ha köpt inför regnvädret som kommer nu närmaste dagarna egentligen!