Städning
Hur städar du?
Regelbundet samma veckodag?
När andan faller på ?
Hela huset/lägenheten på en gång eller ett rumm i taget?
Stolt ägare till tre La permer
Varje fredag städas hela huset. Från golv till tak.
Dammsuger och plockar varje dag. Golven tvättas när det behövs. Ibland varje dag, ibland några gånger /v. Hänger på väder.
Då jag har hunddagis i mitt hus städas det mycket
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Jag brukar försöka städa regelbundet 1 ggn/ veckan .
Torsdagar . Hela lägenheten !
HH 🙂
Här har vi inga rutiner utan städar när det behövs😉
/Maria
Eftersträvar att hålla en jämn nivå hela tiden och gör aldrig någon "helstädning". Det är sällan "super-cleant" mellan heller aldrig ostädat.
Städar efter behov.
Dammsugning minst varannan dag, ibland varje
Disk och tvätt efterhand som det fylls på
Renbäddning 1-2 ggr/vecka
Storstädning blir vid behov
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ja, vad skulle man ta sig till UTAN dammsugare?
#0: Jag städar ett rum i taget en vecka. Veckan därpå bara det jag ser behöver tas. Passar mej att städa på morgonen åxå när jag är minst trött 🌞
Var och en städar sitt rum. Tv-rum, stora rummet, kök och hall dammsuger och fuktmoppar vi 1 gång i veckan och tar ut de mattor som går lätt att ta ut. Våra 30 fönster tvättar vi noga en gång varje vår/försommar, några av fönsterna tar jag ett antal gånger till per år. Köksskåp, klädkammare och övriga gemensamma skåp städar vi 2 gånger per år. Diskbänksskåpet, luckor, bänkar och spis håller vi efter hela tiden. Tak, väggar och bokhyllor tar vi i samma veva som fönsterna.
/Désirée
Städar en gång i veckan och då hela lägenheten (tvåa på 68 kvm) Då är det undanplockning, dammtorkning, spis och köksbänkar skrubbas rena, badrummet likaså. Städningen avslutas med dammsugning och moppning av golv. Ibland kan jag fastna på detaljer i hemmet som då rengörs extra noga och tiden bara rinner iväg haha. Tycker det är avkopplande att städa och känslan efteråt är så härlig😊
/Christina

en gång i veckan här. jag fullkomligen avskyr att städa. Det är ren tur att jag avskyr stök och smuts mer 😂 det dammsugs ordentligt en gång i veckan, sedan någong gång emellan vid behov. Golven torkas när det behövs, kanske någon gång i månaden i hela huset och oftare i badrummet. fönster tvättas ett par till 4 gånger om året, och enstaka fönster mer ofta när barnen kladdar. sängkläder byts varje vecka, utom i barnens rum som byts något mer sällan. varje kväll när barnen sover plockas det undan och ställs iordning, annars är hela huset fullt av leksaker.
Jag gillar att städa och gör det vid behov. Blir ganska ofta eftersom jag har kaniner som sprider spån, päls och annat smått och gott. Det funkar superbra i alla fall då jag ganska ofta får städ-ryck :) men det är väldigt sällan jag städar hela rum på en gång utan det brukar bli att jag kanske ser att duschen behöver sig en omgång, eller diskbänken, eller sovrumsgolvet.
Jag bor i studentkorridor så jag har bara ett rum som är mitt. Jag städar när jag har lust och när det behövs. Eftersom det är så litet tar det inte så lång tid att städa och jag gillar att hålla det rent, även om det ibland är lite stökigt.
Dom gemensamma utrymmena (badrum, kök, korridor) har vi delat upp städningen för så att varje person har ansvar för städningen en vecka i taget. Det är väldigt varierande hur bra det sköts..
//Jessie
Jag städar när andan faller på vilket är rätt sällan jag förstår inte att folk orkar städa flera gånger i veckan + har tid jag åker till jobbet 7.30 och kommer hem 21 det finns inte ork till så mycket mer än att äta och gå och lägga sig när jag kommer hem jag har ett tungt fysiskt jobb. Min man jobbar ofta hemma nu under coronan tyvärr ser han inte alls när det blir stökigt eller smutsigt. När jag blir ledig nån dag är det fullt upp med att tvätta. laga mat, handla, ogräsrensa och kanske städa nånstans där det ser rätt äckligt ut (min man städar dock ibland ifall jag säger till honom och specifierar vad som måste städas men ibland är man så trött när man kommer från jobbet att man bara vill sova)
Jag vill städa en gång i veckan. Det innebär sopa upp smuts och katthår, dammsuga, använda mirakelmopp som tar upp det sista katthåren och sedan våttorka golven. Plus rengöring i badrum.
Med det jobb jag har så blir det oregelbundet städat pga långa arbetsdagar och när det bara är en ledig dag emellan pass så ägnas den åt annat. Annars hade jag helst städat varje fredag men nu varierar dagarna och ibland blir det inte städat varje vecka.
Jag städar varannan vecka. Då vi har två våningar, så delar jag upp det på 2 dagar. Avskyr också att städa. Men här varken bor småbarn eller husdjur, så blir det inte så dammigt och stökigt. Fönstren putsar jag höst och vår. Vill återigen rek. Kärcher fönsterputsare. Så mycket lättare och snabbare att få fina fönster utan ränder.

#15, håller med om Kärcher. jag har en också och det går så snabbt och smidigt att ta fönstren. tog alla igår efter att de fyllt igen runt huset efter dräneringen. alla fönster var helt dammiga, men det tog inte mer än en kvart att ta 6 fönster.