Lunchkryssning
Så trevligt 🙂
/Maria
Så trevligt det ser ut 😊
/Désirée
Mysigt med utflykt!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#0:
Va mysigt det ser ut!!!
HH 🙂
Båten är mycket mysig. De har en liten bar (typ 2 meter bred) med fullständiga rättigheter inne där och sen kan de ta bort borden och ha dans. På övre våningen finns en enklare restaurang men ingen bar. Osäkert om de serverar mat där. I "källaren" finns en herr- och damtoalett. Där är det runda fönster som är nära vattenytan.
Min sambo som inte åka båt på en insjö på detta vis var ganska häpen.
- Redigerat 2021-08-03 20:19 av _Fisken
#0: å, Gustav Vasa, åkte jag med när jag var liten! Jag har/ hade mormor och morfar utanför Rättvik!
#6: Det är lite byar runt där jag bor, i Rättvik.
#7: 😀 då känner du till Ingels, Nedre Gärdsjö och Solberga?
Låter som en väldigt trevlig utflykt!
#8: Ja o ja. Fikat en hel del på Cafét i Ingels. Tyvärr nerlagt nu. Har varit på loppis i Nedre Gärdsjö och dessutom bergat hö där. Solberga? Har en del bekanta där. Liten by. :-)
Halva min klass i högstadiet kom från Västanå, Ingels, Boda så jag har varit mycket uppe där och haft kul. En hel del fester.
- Redigerat 2021-08-04 05:02 av _Fisken

Mysigt med små utflykter.
Stolt ägare till tre La permer
#10: vi har fikat i Ingels blogginlägg gång men oftast köpt med hem till stugan din ligger bakom mormors hus, granne med Enskvarn vid Ensen. Ingelslimpa brukade vi grilla på kvällen och barnen såg alltid fram mot det. I Solberga bodde mammas mostrar, de var födda på en gård där. I Boda finns släkt, så även i Övre Gärdsjö. Roligt, men ovanligt att träffa på någon sin känner till platserna!
Bild från "getryggen" Rättviksleden.
#12: Fortsätter man förbi Enskvarn så hamnar man där jag brukar fiska ibland. Brunnarna. :-)
I Övre gärdsjö bor en arb.kamrat.
Jaa, då vackert där! Men synd att trångbron bara är för cyklar numera! Jag har träffat Stig som bor på Enskvaen ett antal gånger.
Nedre Gärdsjö är så vackert vid sjön, ett riktigt smultronställe!
Tänk att vi brukar vara på samma platser!
Numera är det en kusin som äger mormors hus … och jag och sönerna har stuga på ängen bakom
Ja. Nedre Gärdsjö är fint. Finns en bystuga där jag varit på midsommar.
Om man svänger in skogsväg direkt före Gärdsjön så åker man genom en fin barrskog mot Skäftringen. Makalöst fin natur och skog runt Skäftringen och Stubbhavet/Brunnarna.
Världen är liten på sätt o vis. Internet är fantastiskt.
#15: mycket fint där! Men jag som varit alla somrar vid dammen hos mormor (och är van med mörkt sjövatten) upplever att Skäftringen är konstig som har klart vatten 🏊♀️🏊♀️
Så fint att cykla eller gå Rättviksleden här. En promenad till Springkällan är också trevligt eller en promenad runt Tranemyren.