Soppa i värmen
Många tycker att soppa inte hör ihop med värmen som är på sommaren men jag älskar att äta soppa när det är varmt.
Jag minns en ljuvlig het tomatsoppa på en restaurang i Grekland som jag åt varje dag till lunch haha😊 Jag minns också en underbar soppa i Florens och likaså en i Zagreb.
Äter ni soppa när det är varmt?
/Maria

Nej det gör vi inte
Stolt ägare till tre La permer
Ja, det händer. Jag tycker inte soppa är annorlunda än annan varm mat. Är det varmt vill jag förmodligen inte äta varm mat alls (eller så tappar jag matlusten fullständigt), men jag tycker inte soppa är värre eller bättre att äta än något annat varmt.
//Jessie
Jag äter soppa året runt. All slags soppa. Det är gott : )
Nej, men på den kallare delen av året älskar jag rykande het soppa.
På sommaren älskar jag glass, haha
Äter soppa året runt.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Nej. Jag äter nästan aldrig soppa då jag har svårt att hitta goda
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Gazpacho äter man kall och det är underbart i värmen.
Brukar äta soppor från Kelda och ha i lax/torskfilé eller pasta (oavsett årstid och klimat), lätt och gott men ändå ganska mättande😃
/Christina
Jag äter gärna soppa, lite salt i soppan är gott på sommaren. De rekommenderade lite chips och sill i värmen, men en soppa går lika bra. Gillar svampsoppa, köttsoppa, ärtsoppa, potatissoppa. Bra mat, vill man kan man toppa med pannkaka eller en bit ostkaka… Eller lite glass…mvh/WL
Jag har ätit linssoppa idag. Gröna linser. Det var jättegott.
Recept här för sugna:
Jag brukar inte äta soppa i värmen ,
det är säkert gott . Får nog prova en dag .
HH 🙂
#8: Skärgårdssoppan är god tycker jag. Man kan ha i räkor.
Bekvämt i värmen.
- Redigerat 2021-07-25 22:41 av [[eskils_]]
#12: Aha, den har jag inte smakat! Låter gott att ha i räkor, det måste provas😀
/Christina
Inte "soppa" direkt, men däremot så brukar jag späda ut en tetra krossade tomater med ungefär en halv tetra vatten, och värma upp i stekpanna.
Har i diverse kryddor, och sedan äter jag "måltiden" direkt ur.
Gott i sommarvärmen, tycker jag. 😊
Jag älskar soppor av många slag, men det blir tyvärr inte att jag äter det så ofta. Vanligen gör jag soppgrytor, alltså väldigt matiga soppor, för jag vill ha något att tugga på.
/Désirée
Jag äter gärna soppa även när det är varmt. Jag provar gärna nya recept och det finns mycket roligt att göra. Jag är lika hungrig när det är varmt som kallt. Jag har nog snabb förbränning och behöver fylla på energi.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet