Lappar i kläder
Klipper du bort tvättråd och storlekslappar som sitter i dina kläder?
Jag tycker att de skaver och irriterar så jag klipper vanligtvis bort dem.
Stolt ägare till tre La permer
Samma här, de är superirriterande, så jag tar bort dom.
/Désirée
Jag brukar inte ta bort lappar.
Möjligtvis i linnen och mer kroppsnära kläder men mina toppar från Gudrun Sjödén t.ex låter jag vara.
/Maria
Väldigt sällan. Om lappen skaver klipper jag bort den, men annars vill jag gärna ha kvar tvättråd och annan information som finns på lapparna.
De som sitter i nacken eller midjan åker bort. Jag får väldig irritation av dem. Men de som sitter i sidan med tvättråd och material känns ju inte. Ofta får jag sy in toppar så då försvinner de ju. Annars tänker jag att kläderna kanske kan leva vidare när jag inte kan eller vill ha em längre och då är det värdefullt att se vilket material de är gjorda av.
Jag tar också bort lappar som irriterar i nacken och tyvärr har jag lyckats få hål på flera plagg när jag klippt för nära.
Klipper oftast bort dem. Förstår inte varför man ska göra i sånt hopplöst material och så stora lappar oftast. värdelöst. Kliar och irriterar
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Brukar ha lapparna kvar så länge de inte skaver. Då tar jag såklart bort dem. Men jag brukar inte störa mig på dem
#6 Fridaaa, ”Förstår inte varför man ska göra i sånt hopplöst material och så stora…” Jag håller med och tillägger, dessutom så många, det sitter ju en halv bok av lappar i de flesta kläderna! 🤣
/Désirée
#8 Haha ja vissa är värre än andra. H&M är en av de värsta tycker jag :P
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Det varierar lite. I trosor och BHar klipper jag bort alla lappar direkt. I andra kläder vill jag gärna ha kvar lappar med nyttig information (storlek, material, tvättinstruktioner) men om lapparna skaver så klipps dom bort. Onödiga lappar klipps bort direkt.
//Jessie
De klipps eller rycks bort direkt efter att jag kollat om det står något särskilt på dem som jag skall tänka på.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!