Frisörbesök
Jag var hos frisören idag för första gången på 5 månader och klippte mig kort. Så skönt. Vanligtvis går jag med ca 3-4 månaders mellanrum.
Hur ofta går ni frisören eller klipper ni er själva??
Brukar gå två gånger om året, men nu är det över ett år sedan jag var där. Är så trött på mitt långa hår, så jag hoppas jag kan komma iväg till frisören snart.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Jag går till min frissa regelbundet ca var 8-10 vecka. Har samma frissa sedan 2014 😊
/Désirée
#2: jag har haft samma i minst 11 år men nu har hon slutat som frisör och bytt yrke. Så idag testade jag en ny men jag blev riktigt nöjd…
Jag går 2 ggr om året. Mitt hår växer så sakta, så det behövs inte mera.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Jag borde ha varit där för länge sen men jag funderar på att låna sonens klippmaskin och klippa håret superkart.
Stolt ägare till tre La permer
Börjar gå nu till frisören för bara 2 år sedan, haft uppehåll annars på ja kanske 10 år, mamma har klippt mig.
Men går 1-2 ggr/år nu
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
De senaste 8 åren har jag klippt mig hos frissan två gånger tror jag.
Annars har det blivit hundarnas effileringssax, det började med att jag putsade luggen, sen blev det mer och mer. Kanske tur att jag har hår med lite lockar i, jag är ingen höjdare på det där men har någon slags "uppklippt page".
Sparar pengar och slipper gå till frissan vilket jag aldrig har gillat.
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Min man klipper mina toppar sådär en gång i kvartalet 😉
/Maria
Går 2-3 gånger per år för att göra slingor eller tona håret. Brukar oftast klippa topparna i samband med besök. Ibland brukar jag dock klippa själv om jag känner för det. Sen brukar jag klippa topparna på min mans hår (han har långt hår) vid behov 😀
/Christina
Min sambo klipper mig, ett par cm varannan månad och jag klipper honom lika ofta. Men jag har långt rakt hår så det är inte så svårt att ta topparna bara.
Jag var till en frisör för 12 år sedan men tycker inte det är värt pengarna riktigt.
Jag färgar mitt hår och klipper det själv, har långt hår, och klipper mannen.
Pensionerad frisör.
Jag brukar gå till frissan ibland , det kostar en del så det blir inte varje månad, ska beställa tid i augusti .
Sedan brukar min systers sons tjej klippa mig .
för 4 månader sen färgade/ tonade hon mitt hår , jag hade köpt färgen
i affären . Det blev så jämnt och fint .
HH 🙂