Midsommarplaner
Har ni några planer inför midsommar?
Ska ni göra något trevligt eller är det bara en vanlig dag?
/Maria
Mannen jobbar natt hela helgen.
Men blir lite sill lunch hos svärmor på dagen. Senare cyklar jag o barnen bort till min svåger för att grilla. Mannen åker hem för att sova lite innan jobb
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Vi ska ha sonen och hans lilla familj på midsommarlunch😊
/Maria
Det är meningen att vi ska fira hos min svägerska , det finns en stor gräsmatta bakom husen , knytis hade vi tänkt , jag bakar med painriche och eventuellt efterrätten oxå.
Hoppas på sol annars blir det bökigt!
HH 🙂
#2: Samma här, sonen med familj kommer på lunch-middag.
Det blir först sill, gravlax och tonfiskröra. Lite senare ska vi grilla. Det blir kyckling och fläskkarre med sallad. Dessert: jordgubbar med glass och grädde.
Som det ser ut nu enl. prognosen så ska det bli sol på fredag. Men det kan snabbt ändra sej och i så fall grillar vi under parasoll.
Det kommer nog mest vara som en vanlig dag. Men kanske fixar lite extra god mat och dryck. Dock inte midsommarmat, för det tycker jag inte om. Är inte så mycket för högtider men lite kan man ju festa till det. :)
Vi ska köpa hem lite extra god mat, sill, lamm och goda ostar. Blir min man och jag bara här hemma, passar oss perfekt😀
/Christina
Jag ska fira med mamma och mina syskon samt deras respektive i min morfars stuga. Tror inte det blir något firande med midsommarstång och sådär pga coronan, men vi kan i alla fall vara tillsammans och njuta av lite god mat. Troligtvis blir det grillat
//Jessie
Jag och min partner blir ensamma, så vi köper nåt gott att äta och tittar nog på serier eller film som vilken fredag som helst 😁

En efter en har ungarna hört av sig och undrat när vi ska äta så det blir lax till lunch och grillat på kvällen. Några stannar hela dagen och några kommer till lunch och någon kommer till kvällen.
Stolt ägare till tre La permer
Det blir nog som vilken vanlig dag som helst. Har ingen aning om vad jag skall äta.
Förr om åren brukade jag alltid äta jordgubbar och Swartzvald tårta, det var sommar för mig men nu får jag väl skippa det, i alla fall tårtan. Får ta lite glass i stället antar jag.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Enda planerat är en bokad tid i tvättstugan, men det räcker nog som svar på om det är en vanlig dag eller ej. ;)
Min man har blivit jätteförkyld så vårt firande är inställt.
/Maria
#13:
Åhh , , så synd . Hoppas han orkar va uppe en stund imorgon , äta färsk Potatis med sill , krya på din man. 😊🥰
HH 🙂
Vi skulle ha varit hos mina bästa vänner här i byn, men de är dunderförkylda. Så vi omdirigerar oss hem hit, blir grill med killarna och någon av deras kompisar ochmin kompis från Nossebro 😊
/Désirée
#15:
Ja, , så kan det bli . Önskar ni får en trevlig Midsommar trots sjukdom.
Kram
HH 🙂