Gammal
Känner ni er gamla eller rentav unga?
/Maria
På morgonen känner jag mig som 150 och framåt kvällen och natten som 35
- Redigerat 2021-06-17 09:39 av Totum
Jag känner mig ung, kroppen gammal. Men så är det med sjukdomar som sliter
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Min själ är mycket ung, men kroppen är gammal och gisten.
Men då kroppen protesterar mycket dras själen ner också och svarta korparna flyger över hjässan. Kroppen på utsidan ser yngre ut än 74 år, men insidan är nog över 100 år.
Själen är ung, jag älskar ny musik och att drömma om resor och annat trevligt som unga gör. Jag älskar livet och är nyfiken på framtiden. Jag får mitt 8de barnbarn nu i Juli, en liten gosse. Så spännande.
Framtiden är oviss för alla som det ser ut på många håll, pandemier, miljöförstöring och hat. Men just nu är sommaren här och på lördag har jag första sommarkalaset på 1,5 år för min familj, men vi ska få upp mot 33 + så det blir nog en kort middag under de stora björkarna i parken. Mvh/WL (tack Maria att du ger ämnen att fundera på, kram)
Ibland si och ibland så. Glad att jag orkar med mycket i min trädgård. Ledsen att jag inte klarar allt längre.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
#2: Ja, själen är ung, kroppen är gammal och många gånger när jag träffar jämnåriga så kan jag tänka "Oj vad gammal h*n blivit" och tycka att jag minnsann inte alls ser så gammal ut. Tills jag tittar mig i spegeln….
Min mormor som fyller 92 år i år säger att hon känner precis som jag. I själ och hjärta känner hon sig inte äldre nu än när hon var i 40-årsåldern tror jag hon brukar säga. Men kroppen börjar bli trött. Hon är ändå otroligt pigg och rörlig för sin ålder! Dagliga promenader i en park intill hennes lägenhet som ligger på tredje våningen utan hiss.
#5: när jag ser gamla klasskamrater tycker jag att de ser så vuxna och ordningssamma ut. Så ser inte jag ut, eller beter mig.
Jag är ju den där kvinnan med alla hundar 😄
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Jag känner mej betydligt yngre än jag är (72) känner mej som 50+ utom när jag ska utföra nåt som kräver styrka. Då känner jag mej som 70+ orkar inte lika mycket som förr. Men det är ju likadant för dom flesta. Om man är frisk, så blir man lite rädd när man ser sej i spegeln en tidig morgon.
Jag är 30
Hur jag känner mig varierar. På jobbet känner man sig "gammal" när de som är 19-23 jobbar typ. Och man tycker vissa beteenden är "gud vad barnsligt" fast man vet att man var sån själv. Man känner sig nästan "mamma" över dem haha! Men överlag nej jag känner mig nog oftast som max 25 xD
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag är 61 , blir 62 i November .
Vissa mornar känner jag mig som 100 , , "pust" medans
andra studsar man upp ur sängen , , då är man helt plötsligt ung i själen.,
Pysslar som en tok inför Loppiset, bakar o står i ,står o säljer fråb 08-16-17 tiden, , sen du , blev man 100 igen, , "urk" ,
Min pappa är 92 år och kämpar på.
HH 🙂
Jag känner mig gammal. Min kropp är gammal fastän jag är 59 år.
Jag vet inte riktigt om jag känner mig ung i själen heller. Jag tänker och handlar annorlunda nu än när jag var ung. Hela jag har förändrats väldigt mycket.
En del förändringar tycker jag om och andra kan jag förlika mig med😉
/Maria
Ja så är det Maria!
En del förändringar gillar man, en del förlikar man sig med och vissa saker gillar man inte hos sig själv.
Kampen man drev i medelåldern mot orättvisor i samhället tex som man inte orkar driva längre. Man kroknar på all dumhet och tänker,-de förstår inte bättre- men håller tyst. Det gillar jag inte hos den nu gamla WL som inträtt pga trötthet mm….;Mvh/WL

Oftast känner jag mig ung.
Stolt ägare till tre La permer
Men man ska ändå tänka på att folk lever längre i dessa tider. Förr var man gammal vid 60 år, nu är man inte gammal förrän efter 80. Sen förstås kan man ju känna sej gammal vid vissa situationer och ifall man inte mår bra.
#13 Redan vid 80?
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Känner mig på vissa sätt yngre än vad jag är, t.ex när jag jämför mig med en del jämnåriga i min omgivning. Brukar även ibland tänka tillbaka på hur mina föräldrar var när de var i min ålder (jag är 46) och då känns det som att de var äldre i sitt sätt än vad jag är nu. Tror att min känsla av att vara yngre mycket beror på att jag inte har barn och då har undsluppit många måsten och även har ett friare liv 😀😀
/Christina