Solbränna
Bryr ni er om att bli solbrända så här om sommaren?
/Maria
Förr gjorde jag det , , men visst ser det trevligare ut när man är lite brun , älskar att sitta ute i solen.
Sen får man oxå vara försiktig så man inte bränner sig.
HH 🙂
#0: Näe, inte ett dugg. Min solbränna blir bara en bieffekt av att jag jobbar mycket utomhus på somrarna. Får jag välja så undviker jag hellre solen.
// Harley
Förr var det ju "inne" eller lite på modet att man skulle vara brun och det påverkade säkert många.
Jag har alltid avskytt att sola men såklart har jag blivit brun när vi rest mycket.
Jag har bränt mig på baksidan låren och runt bikinibyxorna kring rumpan när jag plockat stenar på olika stränder😉
En väninna till mig som älskar att sola skrattar numera åt mina vita ben. Jag bryr mig inte ett dugg😄
/Maria
Lite färg vill jag ju ha :) Men inte överdrivet som vissa är.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag vill gärna bli lite brun, men jag ligger inte och solar utan det får komma naturligt när jag ändå är ute och pysslar.
Efter att mamma fick hudcancer har jag omvärderat solning.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Jag vill gärna ha lite solbränna men ligger inte och pressar utan är ute och jobbar och gör andra saker.
Stolt ägare till tre La permer
Blir aldrig brun. Möjligen en nyans mörkare beige om jag plågar mig ordentligt, men jag tycker inte det är värt det. Så numera kör jag minst solskyddsfaktor 30 om jag måste vara i solen längre än en halvtimme.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Jag har slutat sola. Dels för risken att få Malignt Melanom och för att jag inte vill öka på rynkorna. Man får färg av att promenera och sitta under parasoll som är mycket behagligare.
#9: Min man säger att jag blir solbränd bara väderprognosen visar sol. Jag har ärvt det från min pappa som har ett nästan sydeuropeiskt utseende. Det har inte jag, men visst har jag mycket lättare för att bli solbränd än min man. Han är blek i vanliga fall, en stund i solen gör att han blir röd och sedan blir han blek igen.
#10: Lider med din man. Förstår precis hur han har det, för det är likadant för mig. Blir rödbränd på 15-20 minuter men sedan bleknar det bort igen.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Jag tycker det är snyggt att vara solbränd, men jag gillar verkligen inte värme eller att sitta i solen. Så jag solar inte och försöker snarare undvika att vara i solen så mycket som möjligt. Solbrännan får bli som den blir.
//Jessie
Visst har det svängt med modet!
Förr var det status att ha varit utomlands och solat, brun färg tydde på att man kunde resa.
Nu har det varit modernt att vara riktigt vit, mina barnbarn två flickor talkade sig vita i hyn och det var väldigt fint tyckte jag.
Jag tycker inte solad hud är så vackert, lite solkysst kan se friskt ut!
Mvh/WL
Lite färg är fint, tycker jag men ligger sällan och solar. Brukar lägga mig på pool-locket på uteplatsen och sola 20 minuter ibland men sen vill jag in i skuggan😊 Annat var det i mina yngre dagar, då skulle det solas och bli jättebrun. Nu använder jag brun utan sol då och då och det funkar utmärkt🙂
/Christina
När jag var yngre solade jag mycket en gång var jag i solen för länge blev röd och det sved fick inte på mig skjortan det blev bättre i skuggan
Orkar inte vara i solen och värmen, mår bara dåligt. Förut kunde jag få lite färg i ansiktet och på armarna när jag var på hundutställning i 2 dagar men det var allt.
Numera är jag inte ute så länge så det blir någon färg på promenaderna fram och tillbaka till affären.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Jag älskar värme men är försiktig i solen. Blir lätt brun men tar det försiktigt.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet