Meningen med livet
Vad är meningen med livet?
Kattutan men stolt Plåtis ägare
42? 😉😆😎
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
För mig är meningen med livet att få ihop "livspaketet" med alla dess komponenter på ett sätt som man trivs med. Partner, hälsa och mående, hem, vänner, fritid, jobb och annat som kan tänkas finnas med där.
/Christina
#1 Haha😃
/Maria
Svår fråga som jag egentligen inte har något personligt svar på mer än att kärlek betyder oerhört mycket.
Möjligheten att man får ha något/någon att älska.
/Maria
Just nu är meningen med livet att ta hand om min älskade pappa som är 92 år, har gräddat plättar till min pappa , ska åka dit strax.
Sitta och fika med pappa , äta plättar och höra honom berätta om "gamla tider" i Finland.
Sedan hoppas jag att jag får svar på jobbet idag som jag har sökt , och att jag får det naturligtvis !!! Väntar på ett samtal idag.
Sedan hoppas vi att denna Corona lättar så att vi kan kramas igen.
HH 🙂
Jag minns när jag träffade min man för snart 41 år sedan och blev sådär himlastormande kär.
Då kände jag att det här är meningen med livet…
Sedan föddes vår son och då kände jag verkligen att det här är meningen med livet…
År senare så föddes vårt lille barnbarn och då kände jag att det här är meningen med livet…
Jag tror att det kan kännas olika beroende på var i livet man befinner sig,
/Maria

Kärlek att uppleva sakertillsammans.
bara vara eller ha fullt upp.
Se barnen växa upp och må bra.
Kattutan men stolt Plåtis ägare
#4: Jag tänker lika som du, meningen med livet är att uppleva kärlek i alla dess former. Till sina föräldrar, syskon, en partner, sina barn och även djur då såklart.
För mig är meningen med livet likvärdigt med att gå i skolan. Lärdom och kunskap.
Störst av allt är KÄRLEKEN!
Det som har varit störst och mitt livs mening är kärleken!
Till Gud, barnen, djuren, naturen, livet, att lära sig och utvecklas som människa, att se andra människor som en tillgång och inte belastning. Regnet, solen, vinden, allt som berättar om liv.
Kärleken till sin man är så speciell, det är som ett par Oxar som drar åt samma håll, den ska vara jämlik.
Meningen är utveckling, i allt, i alla relationer.
Där bor inte hat, avund, hot, misshandel, mord och annat som människor tror sig ha rätt att göra. Att se minsta Sparv som viktig.
Mvh/WL
#5: Så fint att ni kan ta till vara på tiden tillsammans! Värdefulla stunder, inte minst att få höra "hur det var förr". ❤️
Jag tror att alldeles för många missar de där sista åren med sina nära anhöriga, för att upptäcka det när det är för sent. 💕
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Jag tänker ofta på meningen med livet faktiskt. Jag tror inte att meningen med livet är någon speciell händelse eller aktivitet. För mig är meningen med livet att leva som man vill och njuta av livet, och hur det yttrar sig är ju olika för alla och framförallt förändras det genom livet vad som är viktigt och vad som gör livet njutningsfullt. För några år sedan var det resor och fester som gjorde mitt liv kul, nu är jag mer stillsam och njuter av att vara hemma, ha ett fint hem, odla, ta hand om djuren osv. Att veta att jag gör vad jag kan för att hjälpa vanvårdade djur, och att hjälpa de vilda djuren och naturen genom t.ex. att plantera blommor till insekterna. Jag förstår att många tycker att barn är meningen med livet, rent biologiskt sett är det väl det också. Men jag vill inte ha barn så för mig är det mer meningsfullt att göra vad jag kan för djuren och naturen. :)
#12 Så är det. Livet är så olika för oss alla.
Underbart vore väl om man känner sig nöjd när man dör.
/Maria