Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettvåra-vänner-djuren-natur
Läst 210 ggr
Maria
3

Husdjur

Har ni haft eller har ni husdjur?

Berätta gärna om era djur ni har/har haft🙂

/Maria

flocken
3

Oj. Jag lever för djur.
Just nu bara hunden Sigge och 6 kaniner. Omplaceringshem för kanin är på g.

Innan dess har jag haft 45 marsvin. Omplaceringar, egna kullar, utställning.

Flera hundar mestadels omplaceringar
Hästar +föl
Undulater
Sköldpaddor
Fiskar
Råttor
Gerbil
Katt

Jobbat i 2 olika travstall. Jobbat med kor och gris.

I framtiden vill jag ha en landsköldpadda.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Fridaaaa
5
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har just nu en hund, två katter och två kaniner :)

Haft andra hundar och katter samt flertalet kaniner
Även haft marsvin och chinchillor. Fåglar hemma hos mina föräldrar. Höns här hemma. Fiskar, grodor.

Red mycket innan jag slutade gymnasiet. Tyvärr aldrig ägt egen häst.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

kara_murray
2

Jag är uppväxt med hund och katt. Som vuxen har jag sedan jag flyttade hemifrån alltid haft katt. Nu har jag 4 norska skogkatter. Jag kommer alltid att ha minst 2 katter i framtiden.

sp0ngeb0b
2

Jag har växt upp med hund och katt, nu har jag två underbara kaniner som går lösa inomhus. Jag adopterade dem strax efter att jag flyttade hemifrån, för att det kändes så tomt utan djur. Jag drömmer om ännu fler djur, men vi får väl se hur det blir :)

Lussan20
3

Just nu har jag bara den Ryska hunden Lussan som varit här ett år i Juni. Vilken spännande tid det varit!
Genom åren har jag och de djur barnen burit hem varit många, jag var med och startade upp en organisation för djur som var övergivna eller missförhållande och vanvård.
De egna djuren har varit många hundar, de sista tre omplaceringar.
Många katter
Undulat
Papegoja
groda
spindel
Kaniner
marsvin
Ökenråttor

Djur har varit det finaste i livet förutom barnen. Mvh/WL

[Leifsdotra]
2

Uppvuxen med en far som var hundrädd och en mor som var katträdd, men vi fick ha burfåglar och akvariefiskar åtminstone och jag gick på ridskola under några år. Annars hade vi inte mycket kontakt med djur, inga andra i bekantskapskretsen hade djur heller.
Skaffade katt när jag flyttade hemifrån och sedan har det alltid funnits katt i mitt hem. Ett par år efter att jag och min man träffades skaffade vi hund. För 9 år sedan flyttade vi ut på landet från villa i stan och nu har vi 2 hundar, 1 katt, 2 hästar, 12 får och just nu ett gäng lamm, ett par kaniner och höns.

[EM_L]
2

Uppväxt med djur och har haft djur sen födsel. Inkluderande att bekantskap också har haft djur så har varit väldigt, omringad av djur under mitt liv och fortfarande så är jag det.

Katt
Undulat
Fiskar
Tre tidigare kaniner
En kanin nu
Har ridit och "ägt" en häst (fick vara med och sköta en kort period)
Hundar som har passats.
Även grodor och sköldpaddor har man haft som mycket yngre.

Och så har jag alltid velat ha marsvin eller hamster. Dock inte tid och utrymme för fler djur nu så lille Bevies är verkligen central just nu i livet.

Lussan20
1

Jag glömde akvariefisk, hoppas de förlåter! Mvh/WL

Maleficum
0

Har alltid haft minst ett akvarium. Just nu har jag fyra stycken igång (varav tre är på 200+l).

Skaffa mina första fåglar när jag var 12 och har sen dess haft diverse olika arter i blandad mängd (Zebrafinkar, Kinesiska dvärgvaktlar, Kanariefåglar, Undulater, Nymfkakadua och Skrattduvor) har även fött upp flertalet av dem.

Fick överta ett par Ökenråttor av en kompis när hon sluta med avel.

Har även haft kaniner sen 2000 (då jag fick överta en superaggressiv dvärgvädur därefter har jag enbart haft angorakaniner) och även fött upp nån kull angorakaniner. För tillfället kaninlös då jag var tvungen att avliva min blinda angora i början av april :(

Sen har jag även hund (först en Labrador och "övertog" en Pudel/Poderpuff blandning som båda tyvärr inte är kvar i livet men har nu delad vårdnad om en Mellanpudel tillsammans med mina föräldrar).

Har ovanligt få djur just nu (om man inte ska räkna varenda fisk, räka och snäcka) och har inte haft så få sen jag var barn!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

moln50
1

Vi har haft fyra hundar tre stövare en spets tre katter nu har vi inga djur

Lillyrod
1

För tillfället två marsvin och tre akvarier igång.

Genom åren, från det jag var tio år, har det alltid funnits akvarium.
Passerat i mitt liv har:
Hund
Häst
Undulater
Marsvin
Kaniner

Helt utan djur är inget riktigt liv : )

Tarotstollan
0

Det har funnits djur runt mig sen jag var liten både hundar och katter.
Själv har jag haft hund, fiskar, katter, undulater, nymfkakaduor, kanariefåglar, sebrafinkar och marsvin. Har just nu 2 katter.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

citytjejen
1

Som barn hade vi vandrande pinnar ett tag och jag hade även två eremitkräftor en period. Har aldrig haft "vanliga" 😁husdjur som t.ex hund eller katt men skulle ev kunna tänka mig att ha katt om vi bodde mer lantligt till.

/Christina