Godmorgon torsdag 27 maj
Här är blött och bara 8 grader.
Vilken knepig maj det har varit.
Ha en bra dag alla.
/Maria
God morgon.
Knepig maj håller jag med om. Här är det åtta grader just nu. Åtta.
Godmorgon.
Vaknade 03:30 av värk i höften.
Hoppas det blir bättre under promenaden. Just nu haltar jag fram. Bara 4 dagishundar +Sigge så en lugn dag.
Mulet o inte alls skönt ute
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Godmorgon ,
Regn och regn , ,
Håller med er , Maria och Ljungåsen om detta väder , , så härligt när deet regnar !!! Inte , , sprang som tokar , jag och svägerskan igår när vi handlade ,. . Hoppas på sol idag , Ha een fin dag alla!!!
HH 🙂
Godmorgon alla!
Blött och 8+.
Idag får jag min andra vaccinspruta. Men jag tycker de säger så olika alla och folk blir sjuka ändå, en del säger nu kan ni krama barnbarnen, så säger de fortsätt att bara vara med de i samma hushåll. Ja buden är så olika att man inte vet vad som är de rätta direktiven.
Var det inte så också att vi som är vaccinerade kan smitta de som inte har vaccin. Vi kan bära viruset utan att bli sjuka? Även om mängden virus är mindre efter vaccin.
Ja det lär väl visa sig snart hur väl skyddade båda grupperna är, de som inte tar vaccin eller inte fått än och de som är vaccinerade!
Ja nu ska jag bara ta denna dag i alla fall. Ha en fin dag!
Godmorgon 😊 Javisst har denna maj varit knepig, men fördelen är att båda mina magnolior har blommat jättefint 😍 Ang vaccin mot covid-19, så är det nog bäst att fortsätta med att vara försiktig, även om vi kan utöka umgänget lite. Mina döttrar menade att vi nog kan göra något restaurangbesök, efter att jag har fått den andra sprutan. Vi har ju en examen att fira 😊
/Désirée

God morgon
Mulet och nio grader varmt.Idag borde jag vattna växthusen.Regntunnorna är överfulla.
Ha en skön torsdag.
Kattutan men stolt Plåtis ägare
God morgon! Blött och regnigt och knepig maj är det verkligen!
Lycka till med sprutan, Wonnalesan! Håller med dig om att det är spretiga budskap. De flesta hade nog hoppats lite mer av vaccinationen än att fortsätta ungefär som förut, bara med lite större umgänge.
Många har blivit sjuka och dött, trots vaccin.
Men vi har inget val, inget alternativ, bara fortsätta, och hoppas.
Jag får min andra dos i nästa vecka.
Önskar en fin dag åt er alla! Äppelblommorna är magnifika just nu! 🌺🌸🌼
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Så sant Maria!
Vi får ta vaccinet tills de kommer på något antiviralt som dödar viruset.
Forskningen går på högvarm så kanske inom en tid att bättre vaccin och andra medel kan tas oralt.
Träden ja, Magnoliorna blommar så rikt, så fina foto DesK.
Igår då jag gick ut var det rosa vattenfall på marken där vårt stora träd fällt sina blommor, en märklig syn. Tyvärr har jag ingen mobil som kunde fånga detta så märkliga rosa , skira som låg i mjuka drivor på marken. Vi har bott här i 5 år nu och det är första gången jag ser detta.
Jag tycker träden blommor rikligt detta år! Hoppas pollineringen blir bra för fruktträden.
Lycka till Maria med vaccinet…Mvh/WL
Om jag förstått det hela rätt så kan man krama barnbarnen , 2 veckor efter andra sprutan. Dom tillhör ju familjen. Men sen bör man hålla samma försiktighet som tidigare, så länge inte "alla" är vaccinerade. Alltså med avstånd på affärer, restauranger m.m. Framåt hösten tror jag att man kanske kan lätta lite på restriktionerna.
Hoppsan, skrev visst i gårdagens tråd förut. Ur led är tiden!
Apropå vaccinationer så fick min mamma också sin andra idag.
Enligt vårdcentralen har hon 90% skydd om två veckor "men man skall givetvis fortsätta vara försiktig!"
Det ger ju inget 100%-igt skydd och det är fortfarande många som är ovaccinerade (eller slarviga). Det är liksom inte fritt fram än även om många verkar tro det.
WL, hoppas det går bra efter andra sprutan också! 👍
Enligt min syster (läkare på IVA) så reagerar de som haft Covid-19 ofta mer efter vaccinationen än de som inte varit sjuka.
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com