Husvagn
Nu har jag äntligen gjort det. Tagit beslutet att bli husvagnsägare. Jag har hyrt och lånat vagn tidigare (30 år sedan) och tyckt det varit supermysigt.
Jag och min sambo behöver ha nåt gemensamt att hitta på och jag tror vagnen är en bra idé. Att vi gått i ide har gjort att vi är hungriga på nåt att GÖRA. Hon är från Sydamerika och bott i en stooor stad och tycker vår natur är otrolig. Jag för min del gillar natur o fiske o sånt så jag är övertygad jag kan visa henne mer av Sverige och dessutom bo mitt i det. Jag pratar inte om campingar nu, jag tänker mig små vägar nära till sjö och skog. Där ska vi vara.
Grattis 😀
Det låter jättemysigt.
/Maria
#0:
Grattis till husvagnslivet!!!
Det är verkligen mysigt , , grilla ute , njuta av naturen.
Lycka till !
Kram
HH 🙂
Här är en länk till en vagn som har samma interiör.
https://www.bytbil.com/skane-lan/husvagn-555-5459-14317680
Jag ska kolla Google Maps efter bra små vägar med platser där man kan stanna en natt - och vända ekipaget sen när man ska vidare!
Grattis! Det finns en app som heter Ställplats, där finns massor av tips på var man får stå med husvagn eller husbil och om/ vad för bekvämligheter som finns där.
/Désirée
#4: Lustigt du nämner den. Laddade ner den precis just nu. Den är ju superbra! Hittade några pärlor i närheten. Ska börja med det tror jag. "Mon dios" som min sambo säger.
Husvagn hade jag med velat ha men lär dröja.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Så roligt!
Jag har mest vana från husbil men där har det blivit många mil, bland annat upp till Nordkapp. Lycka till med husvagnslivet!
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

grattis.Själv går och och längtar efter en husbil.
Stolt ägare till tre La permer
Till helgen blir det premiär verkar det som. Ska hämta vagnen i morgon och då måste jag fixa försäkringen samt åka och väga den.
Sen blir det och styra kosan hemåt. Väl hemma måste vi börja fylla vagnen med grejer.
Jag har sett ut en skogsväg vid en sjö i närheten (ca 1.5 mil hemifrån) och där ska vi stanna och campa. Vi måste vara ganska nära hemma för sambon ska jobba helg och vi har garanterat glömt nåt.
Där vid sjön är det lugnt. Ingen genomfartsled och långt från riksvägen. Dessutom skulle vädret bli bra. Så jag är övertygad om att det blir bra.
- Redigerat 2021-05-26 06:25 av _Fisken
Låter härligt🙂
/Maria
Så härligt det låter 😊
/Désirée
Min bror och svägerska sålde hus och hem för ett antal år och köpte en husbil. De gav sig ut i Europa och jag tyckte det var modigt gjort.
Numera har de stadgat sig här hemma igen😉
/Maria
#13: Underbart!
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
#13 Åh så vackert😊
/Maria