Rostfritt
Jag gillar också rostfritt. Har ett antal byttor, bunkar och mått i olika storlekar, en nyinköpt sylttratt. Svårt att hålla i plånboken när jag ser något fint på en loppis…..😉
Och vilken superfin matta du har under hinkarna! 👌
Vilka rejäla hinkar - ser bättre ut än de i plast och lättare att få rena.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
#3: Fin samling!
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
Wow! Vilken samling, klart större än min. Var stolt över din fina samling. Sånt som kan ärvas i generationer.
Jag gillar också rostfritt. Men min "samling" består av en måttsats, en bunke och några små skålar så jag ligger i lä, haha. Men det blir nog mer när jag faktiskt har plats för det.
//Jessie
Det finns ofta mängder på loppisar också.
Jag har slutat att handla numera för jag har så det blir över😊
/Maria

Jag har massor.Skippat plast och satsar på rostfritt.
Stolt ägare till tre La permer
Gillar också rostfritt. Undviker plast framförallt i köket pga begränsad hållbarhet och att det avger tråkiga ämnen man inte vill få i sig med maten. Så då är rostfritt super! Men jag har även redskap av trä och behållare av glas. Blir lite blandat helt enkelt.
Det är nog bra att ersätta plast med rostfritt så långt det går.
Men när man fryser in mat är det ju svårt att undvika plast, eller?
Jag fryser in i rostfritt. Har alltid funkat.
/Maria
#12: Aha, hade jag ingen aning om.
Vet ju att man inte ska ha metall i mikron, men det är ju en annan sak.
Nej i mikron är nog inte så lyckat 😃
/Maria
Jag bytte ut mina gamla köksbunkar i plast till bara rostfria för ett par år sedan och det känns mycket fräschare!
Det går utmärkt att frysa in i glasburkar. Det finns bl a på IKEA, Ica, Coop och Clas Ohlson. Det är plast i locket, men det kan man stå ut med. Om man tar ut formarna i rumstemperatur i god tid så kan man t.o.m. värma maten i vanlig ugn.
Jag fryser in buljonger, såser, mos mm i glasburkar, funkar också fint. Det enda som jag kommit på som inte fungerar är bröd, det måste vara i plastpåse, men jag återanvänder mina in absurdum.
Använder såklart än så länge de plastburkar jag samlat på mig genom åren. Plast kan vara bra, men som med allt så kan man använda det med måtta. Och inte värma maten i den.
- Redigerat 2021-05-10 16:15 av Sindri
#16: Tack för tips, ska skaffa några glasburkar. 😊