Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettmat-och-dryck-livets-goda
Läst 207 ggr
Maria
2

Pålägg

Har ni något favoritpålägg på mackan?
Varierar det?
Eller beror det på brödet?

/Maria

DesK
0

Det beror på…. en sann favvo är äggmacka med mycket grönt, lite majo och caviar, alltså sån i små burkar. En annan favvo är typ danska smörrebröd.

/Désirée

Fridaaaa
0

Brukar ha kalkon/kyckingpålägg
Leverpastej med gurka (enbart mormors inlagda)
Räkost
Ost med kaviar

är vanligast :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

CasaRamon
1

Jag gillar kokt ägg med kaviar, eller ägg, majonäs och räkor .
Ibland stekt ägg och ost på mackan. Det är mina favoriter. Älskar ägg. 👍

Maria
1

Varför jag kom på frågan var för att jag just ätit två knäckebröd med skivad kall mandelpotatis med flingsalt och svartpeppar.
Sååå gott😋

/Maria

DesK
0

#4 Det är sååå gott 😋

/Désirée

[Moon AppleGrey]
1

Tångkaviar.
Annars så är sallat och gurka gott att ha på.

DesK
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den här är inte heller så tokig 😋

/Désirée

kara_murray
1

Jag är den tråkiga här… Jag har bara gouda ost på mina mackor. Ibland kan jag lyxa till det med salami, rökt skinka eller räkost men det händer kanske tre fyra gånger per år….

Maria
1

Jag åt ett ljuvligt smörrebröd i Danmark som jag aldrig kan glömma med rödspätta och en massa gott på.

Jag är periodare när det kommer till pålägg. Just nu är jag inne på andra burken med Puck mjukost.😁

/Maria

Maria
1

Min son gör alltid så goda mackor. Det gjorde han när han bodde hemma också. Tog sig tid och la alla saker snyggt och prydligt så det var inte bara en skivad ost på precis😉

Att äta med ögonen är ofta lika viktigt. Framförallt när det gäller barn.

/Maria

Scorpio97
1

Dom få gånger jag äter bröd vill jag ha bregott på och inget annat :) Jag gillar inte pålägg på mackan (men kan äta tex ost- eller kalkonskivor på sidan av).

//Jessie

• Redigerat 2021-05-05 16:05 av Scorpio97
sp0ngeb0b
1

Jag älskar mackor och bröd. Men äter det inte så ofta då jag rent mättnads/näringsmässigt föredrar annan mat. Oftast när jag äter macka blir det bordsmargarin, Quorns rökta skivor och örtsalt, gärna några gurkskivor med. Ibland hasselnötskräm. Men lite "lyxigare" pålägg jag gillar är hummus, då med tomatskivor, svartpeppar och salt på, samt avokado med samma tillbehör men det köper jag extremt sällan på grund av dess miljöpåverkan.

Zadeira
1

Jordnötsmör är min gulity pleasure, det blir ett par såna mackor då och då. Har nästan alltid Salami Milano hemma, det är standardpålägget.

citytjejen
1

Favoritpålägget är ost av olika slag, kan vara hårdost, mjukost eller dessertost. Men annat slinker också ner! En favoritmacka är bagel med gravlax, philadelphiaost och ruccola.
Höll på glömma avocadomacka, det är inte dumt det heller 😀

/Christina

[Leifsdotra]
1

Ost blir det oftast, ibland skivad leverpastej. Äggmacka är gott! Lyxmacka med ägg och räkor är såklart också finfint, men det är ju en hel måltid