Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 237 ggr
MonicaLagerquist
2

Valborg

Kommer ni att fira valborg och i så fall hur?

Stolt ägare till tre La permer

Soligajag1
1

Min Valborg är alltid hos min pappa !
Han har födelsedag 🎁 🎂 🥰
Fyller 92 år ! Vi kan inte alla gå till honom samtidigt på hans äldreboende,

Vi ska turas om .
Jag går dit på förmiddagen. 😊❤️

HH 🙂

Scorpio97
2

Nej, inte direkt. Ett vanligt år är det ju rätt mycket aktiviteter här i Uppsala, så jag brukar gå och titta på forsränningen och lite sånt. Brukar vara lite festivalstämning och trevligt att gå runt bland massa glada människor, vilket alltid kan behövas så här när man närmar sig slutet av terminen :) Men jag är inte så mycket för att festa så den biten skippar jag.
I år är ju allt inställt förstås och vi avråds från att samlas, dom större parkerna kommer till och med vara avstängda. Personligen tänker jag försöka undvika folk så långt det går och det blir inget firande för mig. Är det några onlineaktiviteter kanske jag kikar på det och om jag får lust kanske jag gör någon finare middag (men det händer även vanliga helger).

//Jessie

flocken
1

Blir hemma som vanligt. Grilla o ha det mysigt med familjen

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Magi-cat
1

Titta på några olika virtualborg. 😎 Bara för att höra de traditionella sångerna och för att de som spelat in har ansträngt sig och gjort något kul och speciellt!

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Fridaaaa
2

Jobbar hela valborg helgen.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

citytjejen
2

Brukar inte fira Valborg så det blir som en vanlig fredag för oss 😊

/Christina

[[eskils_]]
4

Firar genom att avnjuta när Lunds studentsångare sjunger in våren! 😀🎵🌼🌞
SVT1 lördag kl 19.

MonicaLagerquist
2

Vi kommer att äta sill till lunch och på kvällen ska vi grilla lammkotletter.
Jag har inte varit vid någon brasa på många herrans år.Ser så dåligt i mörker så jag stannar hellre hemma.Vi brukar tända i kakelugnen iistället,

Stolt ägare till tre La permer

Maria
3

Förr firade vi ordentligt. Fester med grannar och vänner med Valborgsmässobål och god mat.

Numera inget särskilt😊

/Maria

_Fisken
2

Som vanligt vet jag ingenting. Ropade till mig kollega igår eftermiddag (som sitter vägg i vägg) "Är det valborgsmässoafton imorgon???". Fick till svar "Är det??".
Min sambo kommer från Sydamerika så hon vet inget om svenska helgdagar och jag är dålig på ämnet - förutom röda dagar mitt i veckan så från henne kommer inga "krav" på nån tillställning.
Vad gjorde jag? På väg hem ringde jag en kompis och vi kom överens om att ta en öl tillsammans och kanske grilla nåt. Så det får bli en bättre middag imorgon med sambo o kompis. Kanske nån till också. Vi får se..

DesK
1

Det blir nog lite grillning ikväll med mina killar 😊

/Désirée

• Redigerat 2021-04-30 07:52 av DesK
sp0ngeb0b
2

Nej, jag ska inte fira. Brukar inte bry mig om det, förutom om jag ska festa. Vilket jag inte direkt gör längre, speciellt inte under pandemin. Blir vanligt fredagsmys bara :)

aggeelin
2

Vi ska grilla - det blir vår brasa!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet