Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 178 ggr
Maria
1

Nattgäster

Har ni plats för övernattande gäster hemma?

/Maria

DesK
0

Japp, vi har 2 bäddsoffor med plats för 2 personer i varje. Utöver det så har alla 3 killarna en extra madrass under sina sängar. Så 12 personer får lätt plats att sova här 😊

/Désirée

Sindri
1

Jepp. Fyra barn har lämnat sina rum. Visserligen är de strängt upptagna just nu, men har sängar kvar.

[Leifsdotra]
1

Ja, vi har en husvagn stående som går att använda som gäststuga. Äldste sonen har precis flyttat in i en nybyggd stuga på gården. Hans rum står nu tomt så beroende på vem/vilka som vill sova här så kan de antingen låna hans rum, husvagnen eller så får han sova i sitt rum och låna ut stugan. När min bonusdotter med familj kommer på besök så får de låna stugan, det blir lugnast för alla. Den är på 25 kvm med vardagsrum och sovalkov med dubbelsäng. Det funkar bättre än att 2 vuxna och en 1-åring ska klämma in sig i ett litet sovrum. Husvagnen funkar också, men kanske inte lika bra och blir inte så behaglig temperatur den här årstiden.

Maria
1

VI bor ju så litet men vi har ett gästrum med en säng från IKEA som man kan dra ut till en dubbelsäng och så har vi en extrasäng också så tre personer kan numera sova över hos oss.

/Maria

Maleficum
1

Har dubbelsäng jag sover själv i så när de flesta vänner (eller hundar ;)) sover över så sover de där (är främst bara en vän som brukar sova över numera) har även sovit tre i den utan problem.

Annars så funkar det att bädda för en i min soffa om det skulle behövas.

Hade en dagbädd tidigare men den flytta vi ned till sommarstugan istället eftersom jag aldrig hade användning för den här hemma.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Scorpio97
1

Jag har en madrass för en person som precis får plats på golvet i mitt rum (men det är precis - man kan inte öppna dörren när madrassen är där).

//Jessie

MonicaLagerquist
1

Vi har några luftmadrasser av lite större modell som gäster kan sova över på.

Stolt ägare till tre La permer

CasaRamon
1

Vi har en hörnsoffa i vardagsrummet med 2 bäddar.

sp0ngeb0b
1

Jag har en soffa man kan sova på och så finns det plats för madrasser/extrasängar - dock har jag inga extrasängar/madrasser. Men vi har väldigt sällan gäster överhuvudtaget, än mindre övernattande gäster så det är nog inget större problem. När jag bodde själv hade jag en extrasäng hos mig som egentligen var mina föräldrars till när mina syskon kom på besök, men de gör de inte nu längre pga bl.a. corona.

citytjejen
1

Vi har en bäddsoffa med plats för två personer, är dock sällan som någon sover över här🙂

/Christina

Fridaaaa
1

Vi har en bäddsoffa i sonens rum.
Men har typ aldrig någon som övernattar

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Vixxen
1

Hörnsoffa och en skön bäddsoffa också. Sen finns det möjlighet att låna ett specialinrett gästrum i källaren med fem sovplatser och eget wifi!