Firar ni era födelsedagar?
Vi har ju alla olika syn på egna födelsedagen och jag undrar hur ni tänker kring detta.
Tycker ni om er egen födelsedag?
/Maria
Jag tycker om min födelsedag, en speciell dag om året som är min. 🤗 Numera visar det sig som mest i Facebook-hälsningar, vilket är mycket trevligt.
Däremot spelar det ingen roll med firande.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Här firas födelsedagar alltid (utom senaste året förstås) med traditionellt tårtkalas. Närmaste släkten, dvs syskon och föräldrar och mormor bjuds in och födelsedagsbarnet får presenter. Men det viktigaste med födelsedagen är varken presenterna eller tårtan utan att vi tar oss tid för varandra.
Alla har så mycket hela tiden och vi bor kanske inte jättelångt ifrån varandra, men några mil är det illafall. Men just den dagen någon fyller år (eller en helg direkt före/efter) så är en hel eftermiddag avsatt för umgänge med de nära & kära. DET är viktigt!
Jag tycker inte det är superviktigt och jag vill inte att det ska vara en stor grej, men jag vill gärna göra något. I min familj brukar vi gå ut och äta, sen äta tårta hos mamma efteråt. Det tycker jag är lagom. Jag behöver inte få några presenter, det viktiga är att få träffa mamma och mina syskon (sen är det inte alltid alla kan, annat kommer emellan). Senaste åren har det sällan blivit firande på rätt dag, då brukar jag fira mig själv med en lite finare middag och kanske ett glas vin på själva födelsedagen.
//Jessie
Gillar inte att fira födelsedag. Vi är många i släkten som fyller år ganska nära varandra så under uppväxten har det i perioder blivit födelsedagsfiranden i princip varje helg.
Senaste åren har jag firat samtidigt som pappa (då vi båda fyller i april) och vi har i princip slutat fira kusinerna (om det inte är jämna födelsedagar).
Annars är det nog mer för mormor och morfar som vi firar för dem tycker det är så roligt.
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
Innan allt detta med Corona så firade jag min födelsedag , tillsammans med syskon och vänner , antingen åt vi ute , fikade eller så lagade jag mat och gjorde en tårta .
Nu firar vi ihop när vi ses , allas födelsedagar slår vi ihop .
Inte så viktigt nu men kul att träffas och umgås en stund .
Man saknar samvaron med syskon , släkt och familj. 😊😔 Man blir lite ledsen och nedstämd eftersom man inte kan ses alla .
Vi kämpar på och väntar in våren och värmen så vi kan ses ute . Mycket lättare då . 😋
HH 🙂

Innan pandemin firade vi tillsammans med barnen.Mat och tårta.
Kattutan men stolt Plåtis ägare
Innan pandemin hade vi i min familj alltid kalas med släkten varje gång någon fyllde år. Det har ju inte blivit så det senaste året men vi har gjort något litet i alla fall. Min födelsedag är på sommaren och då var ju läget helt okej så då kom min familj och vi åt lite mat och tårta. Jag är inte något direkt fan av större kalas egentligen men det är trevligt att i alla fall göra något litet. Och sen vet jag att mina äldre släktingar gillar att komma på kalas, så vi får ju återgå till det efter pandemin. :) Min sambo brukar inte fira alls men sedan vi blev ihop har vi i alla fall fixat god mat och dryck tillsammans, vi två. Så där blev det inget annorlunda i år.
F.ö. är jag Vattuman och snart så …🌷🎉🎈🍰😁
Någon större festivitas blir det inte, ingen alls faktiskt. Men jag tänker smälla i mig kladdkaka och choklad, så det så.
Jag gillar inte att fylla år😀
Tycker inte om att vara i centrum så min egen födelsedag vill jag helst inte fira men gärna andras🙂
/Maria
Brukar fira med min man men har aldrig fest eller liknande, är inte så förtjust i sådant. Helst reser jag bort på födelsedagen😃
/Christina
Det är lite si och så med det. Att bli äldre är ju inte kul men sådant är livet.
Förra året firade jag endast 2 födelsedagar, mammas och min båda hemma hos mamma.
Annars brukar vi även fira mina mostrar och min ingifte morbrors men Covid har tvingat oss att stanna hemma då. Vi är alla sjuka och dåliga, så vi chansar inte med några besök bara för att det är födelsedag.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Vi firar bara barn och barnbarn. Själv vill man ju helst glömma bort att åren går.
Jag fyllde 30 i lördags och fick dela upp firandet. Bakade till jobbet på torsdagen. Spa och Pinchos på fredagen med sambon. Firade med föräldrarna, min bror och hans fru på lördagen. Sen blev det till farmor och farfar på måndagen.
Mvh
Mig
#13 Grattis i efterskott😊
/Maria
#13 Grattis i efterskott! 🌺🌼🍰