Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 249 ggr
Maria
1

Högklackat

Det är ju mest kvinnor hör inne så jag undrar om ni har högklackade skor eller stövlar?🙂

/Maria

Sindri
0

Har haft problem med fötterna länge och opererat en massa gånger, så mycket högklackat blir det inte. Har några äldre skor med kanske 3 cm, de kan funka fotens tyngdpunkt hamnar rätt. Det gör den sällan på moderna skor, man får gå tillbaka till minst 50-talet när man förstod hur man skulle vinkla skosulan vid högklackat.
Har lyckats hitta några boots och stövlar också med låga klackar.
Det är löjligt egentligen, men på något sätt känner man sig finare, får bättre hållning med lite klack. Och jag som är kort kommer åt mera i skåpen. 😊

sp0ngeb0b
0

Jag har ägt 1 par högklackade skor i mitt liv. Dessa har jag använt 4 gånger tror jag. Köpte dem till nians bal, använde dem sedan ett par gånger eftersom jag ändå hade dem. Samt på min studentbal. Numera är de kasserade, och jag kommer aldrig köpa ett par högklackade skor igen. Nuförtiden använder jag bara gympadojor, sneakers och kängor beroende på väder och tillfälle.

Fridaaaa
0

Väldigt sällan.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Scorpio97
0

Jag vet inte riktigt vad som räknas som högklackat, haha. Men jag har ett par finskor med klack i alla fall, tror klacken är på 5-7 cm och dessutom rätt bred. Köpte dom till balen i gymnasiet och har använt dom några få gånger. Väldigt obekväma om man måste gå eller stå längre stund, men tycker ändå det är kul att ha dom när jag vill vara extra uppklädd.
Har testat högre klack för skojs skull i skobutiker men det kan jag inte tänka mig att använda. Är väl mycket ovana men jag känner mig bara dum när jag vinglar omkring och hela tiden måste tänka på hur jag går

Sen på mina vinterskor är det en klack på 1-2 cm, det tycker jag är en bekväm och lagom klack. Får lite bättre hållning också. Sommartid har jag helt platta tygskor

//Jessie

flocken
0

Åh jag älskar skor. Hög klack. Nästan så att man knappt kan gå. Men kan sitta o vara snygg 😄
Har både over knee stövlar, vanliga stövlar, boots, kilklack, sommar skor med klack.
Måste köpa fler 😍

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

[Moon AppleGrey]
0

Nej. Har en 3-5 par pumps, men det är inte direkt säsong för dem ännu. 😛

citytjejen
0

Använder klackar ytterst sällan, det är för obekvämt för mina fötter och dessutom finns det många andra snygga skor utan klack så man kan känna sig både snygg och bekväm😀

/Christina

Tarotstollan
0

Har ägt ett par högklackade pumps men lärde mig aldrig att gå ordentligt i dem, dessutom fanns det aldrig några tillfällen att ha dem på mig.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Zadeira
0

Har aldrig nånsin kunnat gå i klackar. Jag har fått köra på platåskor med jämn sula om jag vill ha något som gör mig längre.

Maria
0

Jag har heller aldrig kunnat gå i klackar.
Numera skulle det inte gå alls då jag knappt kan gå i platta skor haha😊

/Maria

[Leifsdotra]
0

Jag har gärna några cm klack, men inte jättehöga klackar. Maken tycker att jag har alldeles för mycket skor. Men jag har ju behov av många! Dels måste jag ha tåliga hemma-på-gården-skor för alla årstider och väderlekar. Sen måste jag ju ha finare skor också - för alla årstider och väderlekar. Jag kan ju inte komma i storstövlar eller skor jag har när jag mockar hos hästar/i hönshus på jobbet där det är kontorsklädsel som gäller!

MonicaLagerquist
0

Har nog ett par pumps med för mig hög klcka.Använder dem väldigt sällan.

Stolt ägare till tre La permer

Lussan20
0

Jag hade förr alltid höga klackar, kanske tack vare att min mamma som var liten alltid hade högklackat. Hon ville min syster och jag skulle ha det också, fick mina första i 5de klass. Inte taxklack utan höga klackar.
Jag undrade varför äldre damer hade så fula skor? Idag vet jag! Jag har dom själv, breda bekväma och man behöver inte tänka på var man går.
Jag har mer kilklack på en stövel annars är det jympadojs på vår, höst och sommar. Men snyggt med klack till finklänning tycker jag! Mvh/WL