Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 183 ggr
Maria
2

Tjugondag Knut

Idag ska man dansa ut julen.
Följer ni detta?

/Maria

JMW
1

Haha nä. Inte dansar vi inte.
Igår hjälpte mannen mig att plocka bort alla adventsstakar. Det andra har jag plockat bort senaste veckan. Nu är det just inget kvar, bara några enstaka röda dukar bara.

Vixxen
0

Redan bortplockat! Med god hjälp!

Carmarino
0

Det var längesedan jag dansade ut julen. Kan inte ens minnas när, men det måste ha varit när jag var barn. Plockade undan alla julsakerna i helgen.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Zadeira
0

Fortfarande julbelysningen uppe, men annat är undantaget. Tycker det är rätt mysigt med ljuset eftersom det fortfarande är så mörkt ute hela tiden. Vi har inte nån snö som lyser upp heller. Så julbelysningen hänger nog med månaden ut.

Sindri
3

Åh, en traumatisk dag för en julnörd. Har börjat lite här och där, men utan entusiasm, om jag säger så! Granen är släckt, liksom adventsstjärnorna, men övriga belysningen får vara kvar ett tag. Visserligen har vi snö nu, men det vet man väl hur flyktig den är……
Jag skall börja ta fram kartongerna nu. Suck!

Magi-cat
0

Ånej, här dansas inte. 🤣🌲✨

Men juldukarna ska nog bort nu, men julbelysningen tycker jag behövs fortfarande. 🙂🌟

Det snöar nu, f.ö.!

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Fridaaaa
0

Redan tagit bort julen. Gör det alltid tidigare

utom gardiner då jag inte fått tag i andra jag vill ha
Svårt att hitta fina kappor som inte är blommigt

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

MonicaLagerquist
0

Nix.Julen är borta för ett bra tag sen.

Stolt ägare till tre La permer

Maria
0

Min mormor hade julgransplundring tjugondag Knut och det var smällkarameller i granen som man fick dra isär och så var det någon godisbit i.
Jag minns mest smällkaramellerna😊

/Maria

aggeelin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Granen får gå ut idag och tomtarna.
Belysningen behöver vara kvar än ett tag. Jag måste avvänjas från allt rött och energigivande. För mig är julens färg röd.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

JMW
1

Nu är allt borta. Bara någon enstaka röd duk ligger kvar. Ska byta dem imorgon när jag fått stryka lite nytt.
Det enda som är kvar är några slingor utomhus. De får faktiskt vara kvar ett litet tag till.

Känns skönt att har fått undan julen tycker jag. Nu kommer ju ljuset. Sedan vintersolståndet så är dagen 36 minuter längre.

Sindri
0

Granen avklädd och allt nerpackat. Sorgligt! Vi har väl för mysigt på jularna. 😉 Adventsstakarna får som sagt vara var ett tag till. Utomhus brukar jag ha till i mitten på mars.

citytjejen
0

Den lilla jul vi hade hemma dansades ut redan på nyårsdagen😁

/Christina

Tarotstollan
0

Skulle aldrig komma på iden att kasta ut julen innan januari är slut.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Sindri
0

Och nu kom det riktiga julvädret. Som vanligt lite sent. Tror vi får ta familjeråd om att senarelägga julen några veckor i framtiden 😉