Nyårslöfte
Idag är tydligen dagen då flest bryter sina nyårslöften.
Ni som givit några hur går det för er?
Stolt ägare till tre La permer

Jag har ju som nyårslöfte att inte äta sötsaker och än så länge har jag hållit det.
Än så länge har jag hållit mina. Jag har faktiskt flera i år, men nästan alla är miljörelaterade. Det krävs inte så jättemycket motivation för mig, utan mest bara en spark i baken att faktiskt ta tag i det och "skärpa mig" som jag brukar säga. Så nu har jag lovat mig själv att inte köpa engångsartiklar och inte köpa nya kläder, möbler och heminredning (och annat som enkelt kan köpa begagnat men detta är väl de största kategorierna), med vissa undantag förstås såsom löparskor och underkläder. Lite jobbigt är det då jag lite halv-akut behöver en ny matta, och jag hittar ingen passande begagnad, men jag får snällt vänta tills den rätta dyker upp - eller vara utan. Ett annat löfte jag satte var att hålla mig borta från all "fuskmat" under januari. Har gjort det förr och det funkar bra för att få ner suget efter sådan mat, när jag haft en "dålig" period. Märker det på hälsan och jag behöver allt-eller-inget-tänk för att få till en förändring. Jag vet var min gräns går mellan nyttigt och onyttigt, även om den kanske kan vara otydlig för andra. Men jag har hållit mig till nyttig mat hela januari än så länge.

#2 Bra löften.
Har inga löften bara mål :) mycket lättare att hålla
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.