Broddar
Nu när vädret går från regn till snö. Minusgrader till plusgrader kommer denna halka.
Använder ni broddar?
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Nej, har testat broddar tidigare men jag tycker det går lika bra eller bättre utan. Brukar sällan halka trots att jag promenerar mycket på olika underlag
//Jessie
Jag har broddar så fort det blir minsta lilla halt. Även ibland bara det är snö eller för mkt lera i skogen. Har usel balans.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Nej jag har aldrig använt broddar. Har däremot små pikar att fälla ner på min krycka 😉
/Maria
Nej, jag har aldrig haft broddar men igår halkade jag nästan på en isfläck på trottoaren och då tänkte jag att jag skulle haft. Men jag har aldrig haft problem med det förr, så jag hade inte tänkt skaffa några.

Inte jag men min man brukar ha det.
Stolt ägare till tre La permer
Efter att ha halkat och totalt pajat fotleden för många år sedan så använder jag broddar. Försöker dessutom ha skor som har så bra naturligt grepp som möjligt, det är ju inte bara is man kan halka på.
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Ja, det använder jag så fort det blir halt. Är livrädd att ramla och skada mig ännu mer i ryggen och höften.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Jättebra när det är halkigt!
Besvärligt att ta sv och på om man ska in på butiker. (Innan Coronan )
#8. Jag har lärt mig att gå med broddarna inne i affärerna, aldrig haft några problem med det.
#9: Visst kan man gå med dem inne, men de flesta ställen har stora skyltar där de ber en att ta av broddarna.
Har precis kommit in från halka, jag hade på mig mammas Icebugs (skomärke som riktar in sig på skor med bra grepp), suveränt! 👍
Både bekväma och totalt halkfria oavsett vilket underlag jag gick på.
Så "synd" att de inte passar mamma och att hon köpte dem på rea = inget byte. 😁
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
#10. Jag har aldrig sett några sådana skyltar i våra Ica affärer.
#12: Det kan ju bero på vad det är för olika affärer och vilken typ av golv de har.
Broddar och/eller spark när jag går ut med hundarna, vi sandar inte alls "hemma på gården" och det blir rejält halt emellanåt. Går man med 2 stycken 50-kilosvoffsingar i koppel så är det en klar fördel att se till att det är halkfritt ifall grannens katt korsar vägen eller något liknande.
Jag har sen ett antal år tillbaka alltid mina IceBugs-skor på mig när den där förrädiska halkan kommer.
// Harley
Det skulle inte funka för mig att ta av och på broddar i affärer. Jag har inte den balansen att jag kan fixa det.
/Maria
Nej. Man jag borde skaffa det för att ha när jag rör mig ute, här hemma.
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
Kan rekommendera IceBugs skor. Dom jag har nu har avtagbara dubbar, så normalt sätt är dom som vilken vintersko som helst, men man kan enkelt dra på som ett nät av dubbar, typ som vinterdäck. Mycket skönare att gå med en traditionella broddar.
Mvh // Johan
Köpte broddar för några år sen, såna med gummiband som man spänner runt skorna. De var inte bra, lossnade ideligen och jag blev så irriterad att jag skrek och svor högt under promenaden😂
Har inte använt dem sen dess och det brukar gå bra utan broddar.
/Christina