Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 220 ggr
Maria
2

TV-serier tips

Vi har just sett färdigt sista säsongen av "Sjuksystrarna på Fredenslund" Himla bra serie. Danskarna brukar vara bra på sådant 😉

Vi håller även på med den nyinspelade "I vår herres hage" vilken också är så bra.

Har ni något tips på nån mysig serie?

/Maria

• Redigerat 2021-01-05 06:22 av Maria
kara_murray
1

Serien Outlander gillar jag.

Soligajag1
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

’ Stjärnorna på slottet ’del 1 ,
Ola Rapace ,
Han är en mysig människa ,
Va med i Wallander , en James Bond film , 😊
Del 2 är på Lördag d 9/1 .

Då är det Kjell Wilhelmsen . 😊

HH 🙂

JMW
3

På sjuan började förra veckan en ny serie. Hudson och Rex. En polis med en schäfer som partner. Går på tisdagar.
Det bygger på en österikisk serie som gick för många år sedan, Kommiarie Rex.

Jag bara älskar en sådan serie där det finns hundar.

Maria
2

Tack för olika tips.

Det är så himla jobbigt när man sett färdigt någon bra serie tycker jag. Man vill aldrig att det ska ta slut.😊

/Maria

JMW
3

Nu kom jag på!
Poldark, underbar serie och jag var sååå ledsen när jag sett färdigt. Om jag inte minns fel så var det 6 säsonger.
Jag såg den på Comhem och delvis på SVT.

Maria
0

Ah ska kolla detta.

/Maria

sp0ngeb0b
1

Mina bästa tips från senaste tiden är Lyckoviken (trean/Viaplay), Vår tid är nu (SVT play), Ratched (Netflix) och Queens Gambit (Netflix). Riktigt bra serier! Tror Vår tid är nu är inne på sin sista säsong, men hoppas på fler säsonger av övriga serier.

Maria
0

Tack🙂

/Maria

JMW
0

Vi är olika. Lyckoviken tittade jag på kanske de två-tre första avsnitten men fastnade inte. Tyckte skådespeleriet inte var något vidare.

[[eskils_]]
0

Gillade också Sjuksystrarna på Fredenslund, I vår herres hage och Poldark. Britter och danskar gör de bästa serierna tycker jag. Och roligt när handlingen är förlagd bakåt i tiden och är trovärdig.

Det gick också två bra danska serier i år (?) som jag inte minns namnet på: en om en polisman som fick sin lilla dotter kidnappad på en båt till Polen, där hon hamnade på ett katolskt kloster, osv. Den andra handlade om unga tyska soldater som efter kriget rensade bort tyska minor på Jyllands västkust.

#3 Såg också första avsnittet av Hudson och Rex och gillade den.

• Redigerat 2021-01-05 12:18 av [[eskils_]]
sp0ngeb0b
0

#9 Jag tyckte faktiskt också att skådespeleriet var lite sådär men av någon anledning fastnade jag ändå. Så mycket drama och händelser så det var spännande ändå :)

Maria
0

#10 Jag håller med om att danska och brittiska serier är bra.
Minns Matador och Downtown Abbey🙂

/Maria

Soligajag1
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#3:
Håller med dig ! Den är riktigt bra , tittade på den imorse , på C-More .
😊❤️🌺

Tog en bild av den . 😊

HH 🙂

CasaRamon
0

Jag har sett Glamour sen första avsnittet för 33 år sen. Nu är serien pausad, hoppas på nya avsnitt snart. En annan bra serie är Resident, sjukhusserie, som precis börjat på säsong 3 när kanalen Fox lades ner. Himla otur. Hoppas att den kommer på någon annan kanal. Väntar också på Modern och dottern, en turkisk serie på Svt 2 , mycket bra serie som har jul-uppehåll.

[[eskils_]]
0

#10: Nu kom jag på vad den förstnämnda serien hette, om polismannens lilla dotter. DNA heter den. Spännande och välgjord.

Maria
0

Tack🙂

/Maria