Telefonnummer
Kommer du ihåg ditt telefonnummer du hade som liten?
Stolt ägare till tre La permer
Japp kommer ihåg hemnumret :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jo, det gör jag nu när jag tänker efter!
Japp! Bättre än jag kommer ihåg det nuvarande. 😁
Gamla adresser sitter som berget och även mitt bibliotekskortsnummer jag hade som barn.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Pappa stängde av det numret förra månaden. Så jag minns det bra. Även en del kompisars.
Mvh
Mig
Mamma och pappa har fortfarande det numret så det kommer jag ihåg. Annars är jag extremt dålig på att komma ihåg just siffror så är ett under att jag faktiskt minns det.
I annat fall kom jag främst ihåg nummer på vilket mönster det bildade när man tryckte in det i nummersatsen och inte själva siffrorna.
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
Ja det gör jag faktisk. 750 26

017132681
Stolt ägare till tre La permer
Iallafall det första numret vi hade.
Ja det numret sitter inpräntat. Även det fasta numret min man och jag hade i många år.
/Maria
Vi flyttade ofta när jag var barn, men jag kommer ihåg några faktiskt. Och mormor och morfars nummer.
Ja, det var ett 5 siffrigt nummer, har bara haft 3 olika telefonnummer i mitt liv så det är ju lätt att komma ihåg.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Jag har det ju faktiskt igen på fasta telefonen. 😀
Annars kommer jag ihåg diverse udda nummer som till pappas gamla kontor, min systers första pojkvän, min tysklärares hemnummer och några klasskompisar som jag mig veterligen aldrig ens har ringt till. 😆😂
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Absolut och mormors nummer och grannens och bästa kompisarna!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Självklart, sånt glömmer man inte!
Minns även några andra telefonnummer jag hade för länge sedan.
Ja, för alla de fasta telefonnummerna. Har bara haft ett mobilnummer så det kommer jag också ihåg. 😊
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Ja faktiskt 🤣 , minns även mormor och morfars, farmor och farfars och andra släktingars. Fars jobb, kompisar och lärare, ridskola och andra aktiviteter man hade för sig.
Kikade och några är i bruk bland andra mormors och morfars samt ett av dom två vi hade i bruk samtidigt och på den tiden var det inte lika vanligt med två telefoner i hemmen men jag pratade jämt och far behövde den ena genom jobbet så då fick jag en egen telefon 😂 ☎️
Ja, pappa har fortfarande samma telefonnummer.
Vi hade 11292, i Skellefteå. Normalt tog man med sej telefonnumret när man flyttade men det fick inte min pappa göra, då han flyttade flera år senare, just för att numret började på 112 (larmnumret)
Ja, mina föräldrar har kvar sin fasta telefon med samma nummer ännu.