Knivar
Är i nöjd med era köksknivar?
Har ni någon favorit?
/Maria
Absolut, jag fick dem i födelsedagspresent för säkert 15år sen nu.
Ingen aning om märke eller inköpsställe, tror inte de kostade spec mycket men de hänger med bra. 😊
// Harley
De flesta knivarna vi har är av märket Sabatier och jag är så nöjd. Köpte den första när vi flyttade ihop för 40 år sedan och sedan har vi köpt en och en så att säga för de kostar ju en slant.
Min man är bra på att slipa knivarna så de är alltid hur vassa som helst.
/Maria
Har en Fiskars kniv jag älskar! Men måste slipa fram en ny egg på den för den har verkligen ingen kvar längre…
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
Vi har inte så många, men det räcker. När vi flyttade ihop fick sambons knivar åka ut eftersom de var så himla dåliga på flera sätt. Jag hade köpt ett litet knivset från Fiskars när jag flyttade hemifrån så det är dem vi använder nu + någon enstaka extra kniv. Jag tycker de är jättebra att använda och handtaget är skönt att hålla i. Har haft dem några år nu men tror och hoppas att de kommer hålla länge. Jag satsade på att köpa lite bättre knivar på en gång i stället för att bara ta något billigt. Tycker att Fiskars grejer är bra och verkar hålla god kvalitet utan att kosta alldeles för mycket :)

Vi har många knivar. Vi har olika som vi gillar.
Stolt ägare till tre La permer
Ja det beror ju ibland på vad man ska skära,
/Maria
Jag har en knivmagnet ovanför bänken. Där sitter 5 knivar och det är var jag behöver. Har en japansk kockkniv och de övriga är Fiskars.
Jag har en som är bra, borde köpa nya.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Nä, inte nöjd med mina knivar och har på agendan att hitta några få men bra varianter. Dock har jag inte letat aktivt men nu när jag såg tråden så sa jag högt - just det -nya knivar har jag gnölat över länge..
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Jag tycker det är lite läskigt med knivar och mina är garanterat slöa. 😁
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Jag fick en reumstikerkniv av mamma förra året i julklapp, den är otroligt bra och jag använder den till nästan allt. Så jag vill gärna ha fler.
Sambon har massa bra knivar. Både jättestora och mindre. Själv så har jag tupperware knivarna. Hyfsat bra men dyra.
Mvh
Mig