Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettmat-och-dryck-livets-goda
Läst 145 ggr
MonicaLagerquist
2

Nobeldagen

Firar ni den på något sett?
Vet att svärmor fick en tre rätters meny idag på sitt boende.
Själva firar vi inte den på något speciellt sett.

Stolt ägare till tre La permer

Fridaaaa
0

Nej aldrig gjort och ser ingen mening med att göra det :)

Men trevligt att vissa lyxar till det för de äldre :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
0

Nej det har vi aldrig firat😉

/Maria

[Moon AppleGrey]
0

Nobeldag? Är det när nobelprisen delas ut, eller är det som kanelbullens dag?
Om det är det senare fallet så var jag omedveten om att det fanns en sådan dag.

DesK
3

#3 Nej, Nobeldagen firas varje år, den 10 december, till minne av vetenskapsmannen Alfred Nobel. Det delas ut många priser till framstående vetenskapsmän och det hålls en stor middag i Blå hallen i Stockholms stadshus. I år är den dock inställd p g a Coronan. Så det är inte jämförbart med t ex kanelbullens dag.
Jag har firat den då och då genom åren, oftast har jag tittat på sändningen på tv 😊

/Désirée

[Moon AppleGrey]
1

#4: åhå, på det viset.

Men för att svara på frågan TS ställde: Nej, den bryr jag mig inte om.

[Nalle1976]
2

#0: Nej och kommer aldrig att göra, trevligt att man bjuder på en finare middag på din svärmors boende dock. Bob Dylan bojkottade sitt mottagande av sitt nobelpris och, ja varför inte känner jag, det är bra att man ger forskare uppmärksamhet som bidrar med utveckling av medicinska områden men annars är detta en tillställning som jag inte lägger någon energi på alls. I år kan väl alla inom sjukvården få nobelpris som vårdar alla som insjuknar i covid-19 😊

• Redigerat 2020-12-10 21:00 av [Nalle1976]
Lona
1

Jag firar inte men brukar titta på presentationerna av pristagarna och likaså Snillen spekulerar och andra vetenskapligt inriktade program med Nobelanknytning.
Fysik är väl inte något stort intresse för mig men medicin/fysiologi och kemi är det.

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Magi-cat
1

Jag vet inte om det är att "fira" , men jag har alltid tyckt att det är en stor dag och har brukat titta på och läsa om pristagarna och presentationerna av deras forskning. Litteraturpriset har alltid varit lite extra spännande. (Medan jag följt utropandet av fredspristagaren ed bävan.)

Banketten har också varit något extra att titta på. :-)

#7 Just det, snillen spekulerar är fängslande.

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen