God morgon lördag 5 december
God morgon denna lördag. 💛
Vi har 2 grader idag och det ska visst bli ännu varmare. Idag är det onlinehämtning av mat igen.
Tänd så jäkla smidigt. Jag sitter här hemma vid datorn och lägger i varukorgen, betalar och åker sedan och hämtar mina kassar. Kan ju inte bli bättre när jag nu inte vill gå in i butik. Det är värt de 99 kr det kostar att hämta. Flera gånger om.
Alla ska ha sig en fin lördag!
God morgon.
Vi har hela 5 grader ute såg jag. Vi ska veckohandla tidigt annars har vi inga särskilda planer.
/Maria
God morgon.
Här är tre plusgrader, och jag ska städa här hemma. Typisk lördagssysselsättning.

God morgon
Vi har hela sex grader varmt.
Sitter och tittar på bilder från samma datum 2015 då var vi på Thailand och hade det skönt i värmen.
Inga direkta planer för dagen.
Kattutan men stolt Plåtis ägare
Godmorgon.
Idag är man lite tröttare än vanligt så varken jag eller katten har lämnat sängen ännu. 😴
Tror det här kommer att bli en slöardag, men det är skönt med sådana med ibland. 🙂
Morrn morrn! 😊 Sovmorgon idag, men snart är frukosten slut. Mera fermentering på G idag 😋
/Désirée
Morgon!
Nu är sambon och sonen och köper kaffebryggare samt slänger lite elektriskt som fungerar dåligt/är sönder som vi inte tänkt på att ta med innan till tippen. Skönt att bli av med det
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Go'förmiddag ,
Jag har sovit lite längre , , va uppe i ottan förut , kunde inte somna om.
sen somnade jag efter 1 timma, , nu lite kaffe på gång.
Min svägerska ska hämta paketet på Konsum , hoppas att det är klösträdet till kissarna. Ska försöka fixa det själv, annars får jag hjälp av en vän.
Ha en fin Lördag alla.
Soligajag1
HH 🙂
Midda! Jag hängde på låset till Ica kl 7. Gjorde en snabb runda och fick handlat en hel del som jag behövde. Nu ska jag laga kålfärs-röra och frysa in i portioner och för helgen blir det Broccoli-Blomkålsoppa med krispiga bacon.
Gråväder ute men inte lika råkallt som det varit några dagar. 4 plus
Sen blir det soffhäng med youtube och stickningen = en riktigt bra lördag =)
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Godmorgon lite mitt på dagen. Jag är på väg att handla. Ni som handlar on-line hur bär ni er år för att få hem allt sin behövs. Jag är så dålig på det
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jag har ett block på bänken och fyller på vartefter jag kommer på något eller att något tar slut. Sen har jag en halvlös planering på vad vi ska äta under veckan. Går igenom veckans reklamblad och fyller på listan. Sen sitter jag i lugn och ro och går igenom butiken på nätet.
Jag har ju på mig fram till midnatt dagen före hämtning att ändra och lägga till.
Det är nog en vanesak.
God Eftermiddag !
Slaskväder och tre grader men lite lite snö kvar på marken fast det är så lite och jag förvånas över att det inte smält bort.
Handlade online i somras ett par gånger och då fick man skriva ner en lista som var indelad i olika kategorier och det sköttes bra på alla vis men just det där att jag fick inte med allt sen också att få ha något att göra så jag började handla själv i butik igen och går på bra tider.
Kanske feltänkt men nu har man inte mycket för sig och är isolerad med så himla mycket så jag kände att jag vill handla själv.
Igår berättade jag i den andra morgontråden om mor som föll så illa och det var lårbenshalsen och något mer minns inte riktigt så hon opererades sent i natt och det gick bra nu återstår att se hur och om hon kan komma tillbaka.
Hon har både ålder och fysiken mot sig och redan idag har hon börjat att träna sig att gå, dom ska ju upp så fort för att undvika bland annat blodproppar och så snabbt som möjligt kunna röra sig efter såna operationer.
Jag fick en chock för det var ett sånt brak och en sån himla smäll så jag trodde hon trasslat sig upp på nån stol men vet ju att det nån sån klarar hon inte av att kliva upp på. Nåja bara att avvakta och se hur rehabilitering går, har hon tur fixar hon det men jag är riktigt tveksam med tanke på hur illa hon gick innan fallet.
Ha en fortsatt fin lördag ⛄
#6: Vad blev det för kaffebryggare?
#13 Det blev en wilfa :) de är likvärdiga moccamaster :D
#14: Aldrig hört talas om. 😆
Hoppas du blir nöjd!
- Redigerat 2020-12-05 17:50 av JMW
#15 https://www.elon.se/wilfa-cm4b-a100 denna blev det :)
ja än så länge nöjd :P
#16: 👍