Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 255 ggr
Fridaaaa
1

Kaffebryggare

Vår kaffebryggare värmer knappt kaffet. Så dags att kolla på annat (kul innan jul menmen)

Vilken rekommenderar ni?
Absolut inte under 1000w, helst minst 1300-1400 och uppåt
Max 2000 kr

inte intresserad av någon som maler bönor eller så
Länka gärna! :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

DesK
1

Moccamaster! Den bästa kaffebryggare som jag har haft!

/Désirée

Maria
2

Vi har också Moccamaster och är helnöjda.

/Maria

MonicaLagerquist
2

En Moccamaster är även tipset frän mig.

Stolt ägare till tre La permer

sp0ngeb0b
2

Verkar som att många har Moccamaster och är nöjda, så även vi. Jag dricker själv inte kaffe men både min sambo och min mormor säger att den är jättebra. De verkar hålla länge också. Mina föräldrar har en från Bosch som de har haft sedan urminnes tider och den funkar fortfarande bra. Jag hittar inte modellen på deras hemsida, så den har säkert utgått, men de har sagt att den var ganska dyr och den verkar ju hålla väldigt bra kvalitet. Så ett annat tips är då att spana in Bosch - mest för att bidra med något annat än Moccamaster. :)

Fridaaaa
2

#4 de har många olika, vilken tänkte du på? (alla är ju inte bra inom samma märke)

Ni som rekommenderar moccamaster - vart hittar man det till bäst pris i butik? (blir karlskrona eller ronneby)

Mooniq
2

På jobbet har vi MoccaMaster bryggare men jag gillar min perkulator bäst. Min gamla perkis står på jobbet och jag tror vi är några som använder den. Hemma är det perkis och jag tycker kaffet blir gott även när man värmer det - ta ur insatsen först bara.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

sp0ngeb0b
2

#5 Som sagt finns inte modellen längre så jag vet inte. Självklart skiljer det sig mellan modeller också men tänkte mer om du ville spana på något annat än moccamaster, ifall ingen kommer med några andra tips haha. Men, jag blev plötsligt osäker på om det verkligen var Bosch nu när jag tänker efter… det var så längesedan jag såg den nu. Kan återkomma om jag kommer på vilken det var men annars tycker jag du ska satsa på Moccamaster om den uppfyller dina krav :)

JMW
2
Electrolux 7000 Series Coffee machine with timer Wake up to the aroma of fresh coffee. Choose the brew time and aroma you want in the evening and let the …
Fridaaaa
2

#6 Jag gillar inte perkulator så är enbart kaffebryggare som gäller :)

Fridaaaa
1

#8 HUr många watt är den på? hittar inte det

JMW
0

Den är på 1080 W

Fridaaaa
0

#11 Ok lite lågt hmm

blir nog att kolla moccamaster :P

JMW
1

Tja jag kan då inte dricka kaffet direkt det är nybryggt. För varmt.

Fridaaaa
0

#13 jag har mjölk i :) Så behöver ha det så varmt som möjligt för att det inte ska bli kallt fort

JMW
0

Aha

aggeelin
1

Vi har en moccamaster och den gör gott kaffe. Men jämfört med vår förra kaffebryggare så är det många delar och det retar mig.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
1

#16 Ja det kan jag reta mig på också.

/Maria

Fridaaaa
1

Vi har köpt en wilfa :) de är likvärdiga moccamaster :D

aggeelin
1

#17: jag gillade vår gamla kaffebryggare mycket bättre, så enkel