Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: minnen
Läst 87 ggr
Ljungåsen
1

Snöstormen 17 november 1995

Som Maria mycket riktigt påpekade i dagens godmorgon-tråd så är det idag 25 år sedan den stora snöstormen som lamslog större delen av Västsverige.

https://www.expressen.se/gt/25-ar-sedan-snostormen-som-lamslog-vastsverige/

Vad minns ni från den dagen?

Vi var helt insnöade, och jag fick stanna hemma från jobbet och ta hand om barnen. Den äldsta var jätteglad över att ha fått en ledig dag från skolan. Dåvarande maken pulsade i väg genom snön för att ta sig till jobbet, och kom hem med berättelser om kollegor som åkt skidor för att komma dit.

• Redigerat 2020-11-17 13:25 av Ljungåsen
Carmarino
0

Här nere i sydväst var det inte lika illa som uppåt Göteborg. Mindes inte alls den stormen, så jag fick kolla i dagboken. Såg då att jag noterat att det varit snökaos "uppåt i landet", men att det inte började snöa här förrän på eftermiddagen. Noterade även att jag tagit bussen till och från en kompis på kvällen, så bussarna gick tydligen. 😊

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

JMW
0

Det där minns jag inte alls.

Aha, jag bodde då och nu på östra sidan av Sverige.

• Redigerat 2020-11-17 16:20 av JMW
Lona
0

Min isländska fårhund var överlycklig trots att hon knappt kunde ta sig fram i all snö. Hon fick springa lös mitt i bostadsområdet, det var ju ingen annan ute.

Man "dumpade" bortröjd snö vid Volvo Lastvagnar i Tuve, det låg kvar snöberg ända till maj.

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com