God morgon fredag 16 oktober
God morgon
Uppe före tuppen idag då vi ska vara på Ultuna vid åtta tiden.
Mannen ska åka till sonen som ska flytta inom Uppsala nästa fredag och hjälpa honom att köpa flyttkartonger under tiden Kråkan och jag är på Ultuna.
Pga coronan så får han inte följa med in.
Kattutan men stolt Plåtis ägare
- Redigerat 2020-10-16 16:36 av Maria
God Morgon !
Hoppas det går bra hos veterinären idag Monika 🐈 På måndag ska jag åka med två av mina till veterinären. Tudor har fått flera knölar som liknar vårtor på kroppen så det där måste kollas upp. Han har problem med vikten, går inte ner fast vi kört med Hills metabolic i flera år så troligen är det fettknölar för han får också svarthaka ofta (katt acne) men det måste kollas upp. Dom får ta bland annat sköldkörtelprov och lite annat så får jag se om det är något eller om det enbart är vikten som styr.
Walter har ett öga som rinner, han är dock inte besvärad eller kisar men det måste kollas upp sen misstänker jag att han kan ha besvär med analsäckarna men även det är inget som märks mycket men han åker kana ibland så det ska också kollas upp.
Samma där man får vänta utanför, anmäla sig och betala genom fönstret lika i somras hos en annan vet fick man vänta utanför och sen prata med veterinären när dom kom ut med djuret.
Önskar er en alla tiders fin fredag , hejsan hoppsan i tråden 😎
God morgon.
Här är det en enda ynklig plusgrad ute.
Att gå till veterinären nu i coronatider är definitivt en annorlunda upplevelse. Jag och maken brukar alltid gå tillsammans annars, men nu är bara en av oss välkommen in. Jag förstår verkligen varför, men det känns inte riktigt bra ändå.
Håller med dig Ljungåsen det känns inte helt bra att inte få följa med djuret in, man vill ha koll och framför allt finnas där för djuret men man förstår ju varför fast det känns konstigt. Den här veterinären vi ska till på måndag där får man stå utanför fönstret som hålls lite på glänt in i behandlingsrummet och det är toppen att dom gör allt för att minska smittspridningen men visst känns det konstigt att inte följa med in för man vill finnas där som stöd för sina djur.
#3: De gör uppenbarligen olika, veterinärerna, för jag har fått följa med in på båda de två veterinärmottagningar dit jag tar mina marsvin. Jag hade varit ännu mer obekväm om jag varit tvungen att lämna dem ifrån mig helt och hållet.
Godmorgon !
Fredag och solen skiner emellanåt . Kallt , bara några + grader . Blir inne och kurerar mig . Mår mycket bättre nu . Så skönt .
Önskar er alla en fin dag .
Lycka till hos veterinären Monica.
HH 🙂
God middag
Igår fyllde sambon år, blev lite mys på kvällen efter att han jobbat
Var på BVC med, han har vuxit 6 cm sedan mars - inte dålig :) Hade det på känn att han hade växt en hel del hehe
Nu laddar vi om för helgsjobb, som börjar ikväll
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Det gick bra på Ultuna.Eftersom att Kråkan är så pigg så blev det bara
blodprov idag.Nu är vi hemma och väntar på provsvar.
Kattutan men stolt Plåtis ägare
God dag! Har lunchpaus i hemarbetet och har precis ätit en pastarätt. Strax ska kaffebryggaren få jobba och sen blir det nya tag vid jobbdatorn!
/Christina
#9:
Låter bra !
Trevlig lunch paus , 😊❤️
Jobba lugnt. 😊🌺
HH 🙂
#10: Tack! Jobbar lugnt och fint här :-)
Ha en fin fredag!
/Christina
Fredag och utflykt med dagis.
Blev en båtfärd med bara 4 hundar. Sen en långpromenad till mitt favorit ställe. Bus o bad.
Nu är vi trötta o kan njuta av lugnet
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
#12 De där hundarna har det bra! ☺
#13: jag försöker hålla det litet o personligt. Tycker inte om hunddagis där det svämmar över av hundar.
Såna här dagar uppskattar både jag, hundar och hundägare
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering