Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthälsa-och-harmoni
Läst 162 ggr
MonicaLagerquist
3

Klädförvaing

Hur förvarar du dina kläder som du ska använda igen utan att tvätta dem?

Stolt ägare till tre La permer

DesK
1

Jag hänger dem på galgar på min sovrumsdörr. Det funkar bra tycker jag 😊 Om vädret är tjänligt, så hänger jag ut dem på altanen i några timmar 😊

/Désirée

Tarotstollan
2

Beror på var jag varit. Har jag varit hos rökare så åker ytterkläderna som jackor och byxor ut på balkongen direkt, allt annat åker i tvättkorgen.
Annars hänger jag in jackorna i garderoben och byter byxor och de jag skall ha igen viker jag ihop och hänger över en stolsrygg.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

• Redigerat 2020-10-09 22:24 av Tarotstollan
Sindri
2

Usch, det där är ett evigt problem. Speciellt under de säsonger när det är kallt mornar och kvällar och varmt på dagen.
Det blir mycket kläder.
Vi har turen att ha lite tomma rum efter barnen, så det blir ett dressingroom där använda kläder ligger och hänger på "vädring" tills man skall ha dem igen.
Det är ju inte bra att tvätta för ofta, både för miljöns och kläderna skull, så vi försöker vädra, skaka och rolla kläderna så mycket som möjligt.
Men ibland blir det bara för mycket….

Maria
1

Vi har en en slags köpmansdisk i "hallen" utanför våra sovrum och där lägger både min man och jag våra använda kläder. Ibland ligger det en hel hög och det blir svårt att öppna lådorna i bänken😊

/Maria

citytjejen
2

De åker in där de kom från så att säga, dvs i byrålåda eller garderob. Brukar inte separera rentvättade och "använda-igen"-kläder, det blir för krångligt :-)

/Christina

Tippy-Toe
1

Antingen på golvet eller nedknölade i en byrålåda. Jag vet, jag är slarvig som sjutton.

MonicaLagerquist
1

På en stol i sovrummet.

Stolt ägare till tre La permer

JRSN
1

#0: Vi har satt upp två fyrkantiga korgar på en byrå i sovrummet. Korgarna har bra ventilation så eventuell fukt försvinner. Det ser organiserat och bra ut. I botten på varje korg en påse med lavendel för att hålla skadedjur borta. Funkar toppen! 😊👍

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Carmarino
0

De hänger i garderoben.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

[Månglädje]
2

Brukar hänga ut men jag är en sån som har en förmåga att tvätta sönder kläder men börjar nog bli lite bättre på att hänga ut jackor i alla fall men allt annat åker ner i maskinen efter en användning. En jacka använder jag max några dagar sen åker den i maskinen, inte bra jag vet men det där går av ren vana.

Soligajag1
0

#1:
Jag gör likadant , om jag tex ,använt en
Blus eller tröja under dagen ,
Är den ren så hänger jag upp den på en galge , sen hänger jag den ute på balkongen . 😊👍

HH 🙂