Optimist/pessimist
Hur skulle ni beteckna er själva?
Är ni positiva eller negativa i er läggning?
/Maria
Jag är nog optimist 😊
/Désirée
Positiv pessimistisk optimist skulle jag nog säga. 😊
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Jag har läst ett citat som går ungefär "jag är pessimist för antingen hade jag rätt eller så blir jag positivt överraskad". Jag gillar det citatet, och brukar svara det om någon frågar om jag är pessimist eller optimist :)
Men egentligen tycker jag nog inte att jag är varken eller. Jag planerar för att allt som kan gå fel kommer göra det men min magkänsla brukar säga att det kommer bli bra i slutändan. Världen är inte så svart eller vit, åtminstone inte alla dagar.
//Jessie
- Redigerat 2020-09-21 15:16 av Scorpio97
Jag har insett att jag är realist!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Fast vissa pessimister är rätt roliga. 😊
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Jag är nog en obotlig optimist.
Allting löser sig på ett eller annat sätt😉
/Maria
Jag brukar vara positiv. Men just nu med en valp som varit sjuk sedan han kom och pengar som rusar iväg till veterinär känner jag mig ganska negativ.
Jag brukar kalla mej realist. Min omgivning kallar mej pessimist. Lite samma sak?
Jag ser mig som positiv. Och många i omgivningen också. Jag och min sambo blir ofta osams för han är negativt och jag alldeles för positiv. Men. Jag är realistist ibland: när "folk" efter den 15 januari säger "nu vill jag ha vår" - då är det mest realistiskt att inse att det är två månader kvar till våren. Det går inte att tro att något som inte kan komma, ska komma.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jag är en positiv människa ut i fingerspetsarna ! 😊👍
Har svårt för pessimister , 😱
HH 🙂
Utåt sett försöker jag vara optimist men innerst inne är jag väldigt pessimistisk.
Det har varit för mycket negativt som hänt mig, för att jag skall orka vara positiv.
Tror att de flesta i min släkt är negativa, så det kan vara en inlärd sak också!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#10: Två månader? Ja, då är du optimist säger jag! Det beror ju på var man bor också! 😁
Jag är positiv lagd. Jag skulle gå under om jag inte skulle försöka se det positiva i all skit som händer vår familj. Vi försöker bara få äldsta sonen lite positiv.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Jag är positivt lagd. Tycker illa om negativa människor. Ex om man säger "vilket vackert väder det är idag" och dom svarar " ja, men i morgon ska det bli regn" Tycker illa om människor som hela tiden försöker överträffa varann med olika sjukdomar. Och hela tiden pratar om hur dåligt dom mår. Vem som mår sämst.
Jag är en realistisk optimist 😄
Jag är en positiv glad optimist och har alltid vart så är någon en negativ pessimistisk lymmel så tar jag avstånd illa kvickt för det finns inget som är så jobbigt och dränerande som med negativa pessimister som ser fel i allt sånt sliter bara energin ur den personens omgivning och då får man så lov att ta avstånd för att bevara sin egen energi 😎