Jag drömmer varje natt, men kommer inte alltid ihåg vad jag har drömt. I perioder drömmer jag i stort sett samma dröm flera nätter i rad.
/Désirée
Drömmer rätt mycket varje natt, men kommer sällan ihåg vad jag drömt. Det tar ca 2-3 sekunder efter jag har vaknat så kommer jag inte ihåg ett dugg. Åtminstone om det inte är något speciellt och jag vaknar mitt i drömmen.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#2 Det är jobbigt när man nästan kan ta på drömmen och så försvinner den sakta bort.
Jag drömmer varje natt och många gånger fastnar drömmarna och jag minns dem. Tokiga drömmar oftast.
/Maria
kommer väldigt sällan ihåg drömmar så vet inte hur mycket jag drömmer
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Vissa drömmar fastnar flera år märker jag.
Jag hade en tokig dröm när lille barnbarnet var bebis och vi hittade 5 lik, han och jag, på en ö. Jag fick dyka med honom för att komma därifrån. Ingen trodde på vad jag berättade.
Det var ingen mardröm utan snarare en hopplös känsla när ingen trodde på oss.
/Maria
#3: Ja, drömmarna brukar vara glasklara när jag vaknar, men efter några sekunder är de puts väck. Försöker verkligen komma ihåg dem, men det är sällan jag lyckas. Däremot händer det att jag känner någon stämning från drömmen senare på dagen, men minnet av vad drömmen handlade om ligger precis "under ytan" så jag kommer inte på vad det var jag drömde.
Vissa drömmar kommer jag däremot ihåg långt efter. En dröm som jag kommer ihåg än idag drömde jag när jag var i övre tonåren och min moster hade dött. Hon kom på besök och berättade att hon hade det bra, och jag kan fortfarande se hela drömmen framför mig.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Jag drömmer väldigt mycket och älskar drömmar dom är helt fantastiska och jag blir ofta arg när jag vaknar för jag vill vara kvar i det där underbara drömstadiet.
Drömmer gör vi alla även om vi inte minns dom och dröm har en sån viktig funktion i våra liv för det är där vi bearbetar saker som skett i våra liv både i nutid och i dåtid.
Drömmen kanske inte alltid verkar sammanhängande, den kan se hur konstig ut som helst men den har alltid ett budskap med sig till oss även om vi inte själva ser sammanhanget så ser vårt undermedvetna det och på så vis kan en hel del bearbetas som vi vart med om både positivt och negativt.
Jag vandrar den shamanska vägen och jag skulle vilja säga det har jag gjort i mina 54½ år men för 30 år sedan drygt då insåg jag min kallelse och fick medvetenheten om vad den vägen innebär och inom shamanism är drömmarna ett av många redskap för att kunna ta reda på hur kan människan göra för att upprätta och nå den balans som hon vill.
Det finns många som är drömtydare men faktum är att ingen annan än vi själva kan tyda våra egna drömmar för dom är högst personliga mellan oss och vår ande eller undermedvetandet som en del kallar det och det ser shamanen så han eller hon har inte uppgiften att gå in i andras drömmar och tyda däremot kan vi ge tankar och råd utifrån egna erfarenheter men drömmen den är för oss alla så personlig i budskap och vägledning så det kan ingen annan någonsin vägleda någon annan i men ta drömmen på allvar för den vill säga oss något oavsett var i livet vi står och att drömma är ett friskhetstecken till och med mardrömmen är ett friskhetstecken 😎
Drömmer väldigt mkt. Nästan varje natt o minns det mesta.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering