Irriterad
Det är sällan jag blir arg eller irriterad men denna veckan har min irritation stigit varje dag. Jag har en tid till att hämta mina glasögon och en tid till att hämta ut en apparat för sömnregistrering idag.
Apparaten är jag noga med att hämta då jag väntat på remissen i över ett halvår men glasögonen skulle jag behöva ändra tid cirka två timmar. Jag har fått sms flera gånger om påminnelse med medföljande telefonnummer man ska ringa vid förändring.
Jag har ringt i en veckas tid vid alla möjliga klockslag men ingen svarar. Jag har t.om ringt en annan butik i samma kedja för att ev. få svar på varför de inte svarar. Nu skiter jag i det för jag tänker komma ett klockslag som passar mig.
/Maria
- Redigerat 2020-09-17 07:45 av Maria
Irritationen gällde också vattnet som bara rann i en tunn stråle men så här stod det i tidningen: "Under torsdagsmorgonen var delar av Högsbohöjd i Göteborg utan vatten, skriver GP."
Då var i alla fall ett problem löst haha.
/Maria
- Redigerat 2020-09-17 07:44 av Maria

Ibland är tingen bara emot en.Hoppas att resten av dagen blir bättre.
Stolt ägare till tre La permer
Stå på dig, Maria! 👍
Ja ibland så….. Senaste fyra dagarna har både min man (1 st) och jag (2 st) lyckats tappa fint, gammalt glas och porslin så det gått i bitar. Törs snart inte ta i någonting jag är rädd om.
Jag tror jag blir tokig.
Vattnet är tillbaka i kommunen men nu har ett annat hus stängt av det helt. Tur att jag hann hälla upp i två stora kastruller.
Jag har även fått göra en felanmälan till Telenor då nätet ligger nere igen. Vi har fiber. Sist var det borta i 5 veckor på grund av att en granne gjort sönder fibern.
Nu kunde de se att 5 hus inte hade koppling. De ska skicka ut en tekniker.
Inget vatten och inget Internet. Grrrrr.
Tur man har mobilen.
/Maria
Å såå irriterande !
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Nu har jag i alla fall fått mina nya glasögon. De är så mycket lättare än de gamla och så skönt.
Nu sitter jag och väntar på "sömnappaaraten" som jag ska i natt.😉
/Maria
Så nu är det mobila nätverket inkopplat igen så får vi väl se hur länge det tar denna gången innan fibern är lagad. Nu är det i alla fall 5 hus som är drabbade och inte bara vi.
Jag ser så himla bra med mina nya glasögon och inser att det var en välbehövlig investering. Vattnet har kommit tillbaka som vanligt .
Nu när jag kom hem så lyckades Lakritz fånga en fågel.😒 Det är tredje gången på 7 år mig veterligen. Han kom in med den men hade den bara i munnen så jag lyckades få loss fågeln som flög i väg tack och lov.
/Maria
- Redigerat 2020-09-17 15:25 av Maria

Skönt med vatten och nya glasögon.
Stolt ägare till tre La permer
Vad skönt att höra Maria, ibland kommer såna där dagar men tack och lov kommer dom sällan 😎
Är som dig med sånt här, sällan sällan irriterar sånt mig och går nåt i golvet och går sönder bara konstaterar jag, plockar upp sen är det glömt.
Däremot har jag kort stubin om nån beter sig dumt mot mig eller andra det tar jag inte då smäller jag i luften och mina vänner brukar säga bäst vi går nu för nu lackar hon till 😂 men det går fort över och jag är aldrig långsint tack och lov.
Ibland är oturen med oss och nyss tog jag en skinkskiva som ska gå ut om fyra dagar ur en oöppnad förpackning den smakade aplaban så jag får väl se om en stund om den tänker stanna kvar i kroppen eller inte, som sagt ibland går det lite fel 😂
#9 Ja sådana här struliga dagar kommer sällan och redan imorgon kan man skratta åt det.
Grannarna har i alla fall ringt på och denna gången blir det nog mer fart på driftstoppet när det gäller fibern eftersom det är flera hus inblandade.
/Maria
#4 Usch så jobbigt att vara utan både vatten och internet, förstår att du blev irriterad! Det är ju sådant man tar för givet, det ska ju bara finnas där.
Grattis till nya bra glasögon i alla fall. Jag borde också skaffa nya men drar mig för att gå till optikern pga coronarisk vid utprovningen.