Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 149 ggr
MonicaLagerquist
1

God morgon tisdag 15 september

God morgon

Mitten på sista månaden med kortbyxor.

Idag ska vi in till Enköping och besiktiga Kai på torsdag flyttar han.

Ha en skön tisdag trots det trista vädret.

Kattutan men stolt Plåtis ägare

aggeelin
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Godmorgon!
Ja nu är det sista månaden innan "det stora kalla mörka" inträder. Det gäller att suga ut allt det goda. Jag sitter fortfarande i uterummet och äter frukost. Idag lyckades jag lägga tröjärmen i smörgåsen.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Ljungåsen
2

God morgon. Det är 14 grader ute och alldeles dimmigt. Idag ska jag till veterinären med två av mina marsvin. Gammelgubben Nypon har fått en knöl på läppen som jag vill få kollat upp, och Sonja ska dit för en kontroll av eventuella äggstockscystor. Jag tror hon har någon form av hormontrassel, för hon beter sig som en idiot under brunst.

Maria
2

Godmorgon på er. Här är 15 grader och också alldeles dimmigt. Ser knappt skogen eller andra hus på håll.
Tänk att jag sovit så länge. Det var ett tag sedan😉

/Maria

flocken
1

Godmorgon
Ny opererad och ska snart hem. Mannen hämtar mig 10:30
Lite trött och öm.
Kommer bli skönt att bara komma hem.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Maria
0

#4 Så härligt.

/Maria

flocken
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

#5: alltid skönt att komma hem.
Lite svullen och börjar bli blå. Men kunde vara värre

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Maria
2

Jag tycker det ser fint ut. Du får vila och ta hand om dig nu.

/Maria

[[eskils_]]
0

God middag. Även här på den östra sidan är det grått med dimma och småregn. Bara 13 grader nu.

#6 Får man fråga vad det var för en operation? Svara inte om du inte vill förstås. Förstår att det är skönt att komma hem igen.

JMW
0

#8 Jag är också på östra sidan men här är det sol och 23 grader. :-)

[[eskils_]]
0

#9 Då är du nog på sydligare breddgrader än jag. Grattis! :-)

flocken
1

#8: jag har tagit bort gallblåsan. Hade flera större polyper i den som nu ska skickas o se så det inte är någon tumör.

…………………………………..

[[eskils_]]
1

#11 Tack för svar! Känner en person som tog bort gallblåsan för ca 40 år sedan, och det har gått hur bra som helst. Bra att de kollar ordentligt, hoppas det var snälla polyper!

flocken
1

#12: hoppas på bra svar.
Nu är det bara att vila. Det känns helt ok.

…………………………………..

[Månglädje]
1

God Eftermiddag !

Skönt väder och varmt här med mitt i september en 13 - 14 grader men det har regnat så på med allväderskläder och dom blev jag alldeles för varm i men det har vart behagligt hela dagen.

Lycka till katten Kai med besiktningen och nya hemmet och jag håller tummarna för dig flocken att du får bra besked 😎

Är lite less på det här med smileys, får inte till det med windows och punkt så hela dingdongtiden inne på i fokus kopiera och klistra in känner mig måttligt road ska erkännas och googlar man på dom så stämmer det inte in med vad man tror dom betyder alla gånger så smileys ger jag snart upp för det kan bli väldigt fel har jag sett 😂 Önskar vi hade våra gamla i fokus smileys för dom var bra.

Ha en fortsatt fin dag :-)

[Månglädje]
1

#2: Hoppas allt gått bra för er hos veterinären, håller tummarna för dom att allt är ok . Våra underbara djur dom gör man allt för att dom ska må bra ❤️

Ljungåsen
2

#15: Tack för att du tänker på oss. Besöket hos veterinären gick väl sådär. Sonja hade mycket riktigt äggstockscystor, så hon ska kastreras om två veckor. Nypons knöl på läppen var sannolikt en godartad hudtumör, som inte behöver åtgärdas. Tyvärr hittade veterinären också en större tumör på Nypons sköldkörtel, och eftersom han är en äldre herre med kronisk rinit så är han en dålig kandidat för operation. Han ska äta antiinflammatoriskt, och så får han hänga med så länge som han mår bra. Just nu mår han alldeles utmärkt, tack och lov.