Kan du dansa?
Kan du dansa? Gör du det ofta?
Stolt ägare till tre La permer
Jag dansade faktiskt folkdans en gång i tiden och tyckte det var väldigt roligt.
Numera dansar jag inte någon som helst sorts dans och känner inte för det heller.🙂
("Dansbandsmusik" kan jag bara inte med …😓)
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Haha nej. Snubblar på mina egna fötter gåendes.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Lite ballet och modern kan jag :)
✨Ingenting är omöjligt. Det omöjliga tar bara lite längre tid.✨

Dansade också folkdans länge.Gillar att dansa styrdans men kan inte bugga.
Nu var det länge sen jag dansade.
Stolt ägare till tre La permer
Jag har dansat balett som barn och som tonåring jazzbalett och folkdans.
Jag dansar väl ungefär lika bra som jag sjunger gissar jag. Lille barnbarnet säger NejNejNej😃
/Maria
I min ungdom och i medelåldern dansade jag mycket. Allt från gammeldans till modern dans, squaredans och cancan. Har uppträtt en del.
Nej, jag dansar inte. Jag gick i dans (folkdans?) en kort period när jag var väldigt liten men som jag minns det var det mer lekar än dans. Eller så kanske jag bara tyckte lekarna var roligare, haha. Sen dansade vi bugg på några idrottslektioner både i högstadiet och gymnasiet och det var rätt kul. Har kikat lite på bugg-kurser men det har av olika skäl inte blivit av.
Grundstegen i bugg skulle jag nog kunna komma ihåg om jag får fundera lite. I övrigt kan jag inte dansa och gör det inte heller. Sen idrottslektionerna har jag bara dansat en gång, på ett uteställe första veckan på universitetet. Mest för att folk tjatade och tyckte jag var tråkig när jag hellre satt bredvid med en drink. Insåg rätt snabbt att varken dansandet eller krogar är min grej.
//Jessie
Kan och kan, jo kan kan jag men sen hur det ser ut är en helt annan sak 😂
I mina yngre år körde jag på men numer blir det mest att lattja runt och inse att med ålder kommer två vänsterfötter 😃nä så illa är det väl inte men dans är något jag inte ägnar mig åt mer än för lite lattja och skoj om tillfälle bjuds.
Jag dansade jazzbalett som liten men vet egentligen inte varför, jag gillade det aldrig. Sen dansade även jag squaredans några år, tror faktiskt att de grundläggande nivåerna fortfarande sitter trots att jag slutade för drygt 25 år sedan. Annars avskyr jag att dansa, känner mig uttittad och som en elefant.
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Inte mer än det som vi blev tvingade i skolan på gympalektionerna, dessutom var vi ju uppdelade i tjej och killklasser, så vi var ju alltid bara tjejer i gympan, vilket var skönt.
Enda gången jag dansat med en kille var vid julavslutningen i 6:an, då hade våran lärarinna fått för sig att vi skulle ha en dansuppvisning som hade en massa olika turer i olika stilar. Kommer inte ihåg så mycket av det, vi hade övat i några veckor och jag var osäker på det mesta men det var bara att hänga med de andra i turerna så gott det gick.
Otur för mig på avslutningsdagen var att jag blev ihop tussad med en kille i klassen som hade varit sjuk och bara varit med och övat 1-2 ggr av cirka 10 gånger, så våran dans var allt annat än följsam!😂
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Nej, men skulle gärna vilja lära mig.
Steppning verkar roligt, men även sådant som skulle passa "gammeltjo" så att säga. ^^