Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 386 ggr
MonicaLagerquist
2020-08-10 06:17

God morgon måndag 10 augusti

God morgon

Natten har varit lugn och nu märks det att det bara är två kattungar kvar här hemma.

Ev så kommer Kai tillbaka.Deras andra katt anfaller och hugger efter Kai.

Idag ska vi köra smutsig kattsand till återbruket.Samt kasta lite stora sopor från katthemmet.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Tarotstollan
2020-08-10 06:22
#1

Stackars Kai!😕

Solen på väg upp och runt 16 grader på balkong skuggsidan. Önskar jag kunde gå ut och sätta mig där men det är dags att krypa i säng och försöka sova några timmar.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Maria
2020-08-10 06:31
#2

Stackars lille Kai.

Godmorgon. Det ser ut att bli ytterligare en solig härlig sommardag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Ljungåsen
2020-08-10 06:42
#3

God morgon. Nu är det behagliga fjorton grader ute, och jag förbereder mig för ännu en alldeles för varm dag. Varför kan det inte vara lagom varmt, sådär kring 22 grader? #0 Stackars liten. Det kan inte vara roligt att flytta hemifrån och hamna hos en katt som inte tycker om en. Är det vanligt att vuxna katter beter sig så mot kattungar?

MonicaLagerquist
2020-08-10 08:54
#4

Kai kommer tillbaka till oss.

Stolt ägare till fem La permer

flocken
2020-08-10 09:32
#5

Haft en hemsk natt. Illamående, sura uppstötningar, ont i mellangärdet. Typ magkatarr. Varit orolig och svettats. Men fick klarhet i varför. Min väninna ringde. Hennes mellan son var med om en olycka igår o opereras just nu. Denna familj är som vår familj. Hennes barn säger mamma och pappa till oss likväl som våra säger mamma till henne. Han ramlade ner från hopptornet, 4 meter ner rakt på bryggan. Som tur var bröt han bara handleden. Han lever. Älskade unge.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Soligajag1
2020-08-10 09:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Godmorgon! Underbart väder ! Solen skiner ! ☀️😊 Så det blir ’lilla playan ’ idag med! Ha en fin dag alla . # 0 Tråkigt med katten , hoppas han får det bra hos er . Sen att du hittar en ny matte eller husse . 😊

HH 🙂

Annons:
Soligajag1
2020-08-10 09:39
#7

# 5 Herregud ! Hoppas det går bra ! 😊❤️

HH 🙂

flocken
2020-08-10 09:54
#8

#7 tack. En bruten handled kan vi ta. Att han lever

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Mooniq
2020-08-10 11:13
#9

Mårning. Solsken och lite blåst. Ganska skönt väder. 

flocken - tur i oturen med "bara" en bruten handled. 

Har gått en promenad och ska snart ut på en cykeltur.

Fick brev från försäkringsbolaget som har en annorlunda strategi - jag har iof aldrig behövt mina försäkringar förrän mobilen blev stulen. Nu skickar de en likadan men begagnad modell som jag får lösa ut mot självrisken. Nog anser jag att de kunde tagit kontakt med telia och betalt slutskulden på mobilen istället. Jag köpte direkt en ny mobil och jag behöver verkligen inte 2 stycken.. 😟

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

MonicaLagerquist
2020-08-10 11:24
#10

#5 Oj det lät otäckt,

Stolt ägare till fem La permer

[[eskils_]]
2020-08-10 11:51
#11

God förmiddag! Här är det härligt sommarväder och 17 grader i skuggan. ☀️

Stackars lille Kai-kissen och stackars lille pojken! Skönt att Kai får komma tillbaka och skönt att fallet inte gav värre skador.

[Vandrar]
2020-08-10 17:16
#12

God Eftermiddag !

Lilla vännen Kai vad jobbigt för honom 🐱 Jag måste säga att jag aldrig vart med om att det inte gått bra och har haft många katter genom åren men visst har det hänt att nån huggit efter en kattunge men det beror så mycket på hur dom gör om det görs på ett uppfostrande sätt eller på ett aggressivt sätt. Hoppas allt löser sig till det bästa för honom och det vet jag att ni ser till ❤️

Men oj Flocken det där lät inte roligt alls hoppas att allt går bra och vilken himla tur att det "bara" var handleden men ändå vilken jobbig upplevelse. Tänk så fort det kan gå, hoppas han mår bra ändå trots fallet och återhämtar sig  snabbt 🌺

Här har det vart cirkus  mor åkte in akut som jag skrev i en annan morgontråd. Först ringde jag 112 sen tonade dom ner det  ( med all rätt )och hon fick komma till vårdcentralen efter att ha haft minneslucka (påstod hon jag tvekar på sanningen där ) så dom skickade henne till Mora och där undersöktes hon riktigt rejält så pass så dom också gjorde hjärnröntgen.

Man trodde väl kanske på en tia men icke hon är frisk  trots åldern men fick tid för återbesök och blodförtunnande och hon kom hem samma dag igen som alltid och dom finner inga fel. Det här är inget nytt med henne och hela tiden går det runt så här hon larmar om allvar men så är det ändå inget allvar.

Till mig och far sa hon dom trodde hon var nära en stroke men så hör jag henne i telefonen med en bekant så var det inte ens  nära en tia och så här har vi det jämt med henne i allt inte bara sjukdomar men dom regerar och så är där inget mer än så och har så vart sen jag var barn och inte nog med det hon letar sjukdomar hos mig och min far också fast vi  är friska och har så gjort så långt jag kan minnas.

Känner mig jäkligt less på det här nu för hur blir det den dagen när allvaret faktiskt är på riktigt ? för det blir ju så man tar henne inte på allvar och det bara upprepas om och om igen med nya larm   och den dagen som hon verkligen är i behov av hjälp då kanske man  nonchalerar och så är det allvar fy fasen  😕

Går inte in mer på det nu mer än att hon är en mer än fullfjädrad narcissist för det skulle bli långa rader så jag stannar här  men jag måste säga att jag är oerhört tacksam att jag inte är hennes biologiska dotter för fy tusan om jag haft såna arv med mig mot mina medmänniskor och familjemedlemmar eller om jag skaffat barn så jag känner en enorm tacksamhet i att vara adopterad  från Tyskland och vara befriad från såna där sjuka beteenden. Jag är hennes raka motsats, jag är positiv och glad och jag älskar allt och uppskattar allt för livet är fantastiskt i både med och motgång.

Min adoptivfar är inte  heller biologisk men han och jag har hur roligt och trevligt som helst tillsammans och han är helt underbart fantastisk  och vi har riktig roligt tillsammans men mor bara utnyttjar honom och han snäll som han är så ställer han upp på allt och han är 91½ år och hon anser att han är hennes betjänt.

Nä nu ska jag sluta gnälla och ber om ursäkt  för det  för jag vill inte bete mig som hon men fy så trött man blir för ingen människa ska larma och få dottern att ringa 112  om och om igen  när fara inte finns  och så är det inte allvar så jag är riktigt sur och trött nu på den situationen men annars är jag glad och jag önskar er en fortsatt fin kväll 🙂

Maria
2020-08-10 17:22
#13

#5 Men käre nån…

#12 Käre nån, till dig med….🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Lillyrod
2020-08-10 17:25
#14

#12 Då jag har flera hypokondriker i släkten vet jag precis vad du menar. Det är jättejobbigt och man tror dem aldrig när de säger att de har ont osv. 

Det måste samtidigt vara jobbigt för de läkare som hela tiden utsätts för deras påhitt. Risken är, som du säger, att när det är allvar finns det ingen som tror dem. 

En släkting till mej sitter och letar på nätet efter lämpliga sjukdomar och försöker sen få sin läkare att säga att det stämmer. Det byts sjukdom ganska ofta kan jag säga. 

Känner verkligen med dig för i ditt fall är det närmare än i mitt.

[Vandrar]
2020-08-10 17:49
#15

#14 Visst är det så dom letar sjukdomar som om dom vore något att stå efter 😓 ju mer sjuk du är desto bättre men i min värld är det ju mer du tar hand om dig och har en positiv anda ju längre kommer du som människa  och klan leva ut ditt liv som du vill det är värt så oerhört mycket 😎

Frågan är bara hur lyckas dom ta all energi från oss, vad gör dom som får oss på fall ? jag är en stark individ som man inte välter i första taget men ändå går jag omkull på  min mor. Hon är hemsk så får man inte skriva om sin mor men fy  fasen det här är riktigt sjukt 😕 och ja jag har förstått att det är ren narcissism som det handlar  om. men som jag sa jag älskar livet och det är något hon inte ska ta från mig ❤️

Lillyrod
2020-08-10 18:18
#16

#15 Stå på dig. Säg till henne att om hon kan ringa dig kan hon ringa vården själv också. De jag relaterar till behöver inte jag direkt göra något åt men jag får lyssna på det. Vare sig jag vill eller inte.

Har de inte sin sjukdom är de inget. Det är det som är problemet. Vad har de att komma med om de inte är sjuka? Inget. Det är svårt för dem. De blir ingen om de inte är sjuka för det är det enda de har.

Tänk att leva ett sådant liv….

[Vandrar]
2020-08-12 17:28
#17

#16 Jo jag står på mig  kanske lite för mycket men jag har gott samvete  och vet att jag har gjort allt rätt och mitt bästa  när hon kastar skulden på mig och visst är det ett hemskt liv att enbart tänka sjukdom och bedrövelse. Nu åkte hon in igen idag och första larmet var 112 så ambulansen var hit men dom valde att låta henne åka med färdtjänst åter igen.

Hur det är nu så håller dom henne kvar i tron om en propp någonstans i huvudet men dom är inte säkra och läkaren sa att hon hade många avlagringar i hjärnan vilket inte är konstig när man har en gammal hjärna.

Det har gått så mycket psykologiskt  manipulerande med henne genom åren ända sen jag var barn så är nu allvaret framme på riktigt så kan jag inte annat än känna att jag har gjort mitt bästa och rätt.

Jag vet inte hur många gånger hon tagit avsked och sagt mitt namn med orden hejdå som att nu ska hon verkligen dö och hur många gånger jag hört orden jag kommer att ångra mig och leva med samvete den dagen hon dör för jag har försvarat mig och mitt att få vara en fri människa som älskar livet men en person som bara gnager energi och finner fel hos alla andra utan att ta ansvar för sig själv dom personerna brukar jag radera ur mitt liv men med en mor oavsett hon är biologisk eller ej är en utmaning och man slänger inte bara ut.

Avstånd ja absolut och det med all rätt för varken jag eller far är hennes betjänter som ska finnas varje timme varje sekund för att behaga så jag har bara handlat rätt i allt oavsett utgången nu som förmodligen kommer till det vanliga att man inte hittar några fel det är psykologiskt 😓

Svår situation det här men jag tänker inte sjukna till hennes nivå oavsett det nu är allvar eller ej så är jag skyldig mig själv och min gamla far att vi får leva våra liv som vi vill för han är fantastisk på alla vis och just nu är det en befrielse att mor inte är hemma för vi får vara oss själva och göra det som vi vill både min gamla far och jag.

Upp till toppen
Annons: