Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 296 ggr
Maria
2020-08-10 15:22

Nostalgitripp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag har vi tagit en liten biltur längs "memory lane" Här kommer mormors lilla stuga där hon bodde från tidig vår till sen höst. Först med morfar och när hon blivit änka med sin ena tvillingsyster. (de var trillingar från början)

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Maria
2020-08-10 15:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Farsans gamla båthus stod som ett ruckel bland träden. Förr var där kalt och huset var rödmålat😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
2020-08-10 15:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Farsan var smed i yngre dagar och den gamla järnregeln han smitt hängde rostig kvar vid dörren. Även gångjärnen hängde kvar.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
2020-08-10 15:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Älskade Tegelviken.❤ När jag var barn var det fullpackat med folk och det var t.om simskola varje sommar.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
2020-08-10 15:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

På den vita hällen satt alltid mormor när hon tagit en simtur.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Vandrar]
2020-08-10 16:22
#5

Vad underbart och nostalgitrippar är helt fantastiska man mår så bra djupt  in i själen av dom.

Kanonmysig stuga en sån där riktig idyllisk dröm 😎

Maria
2020-08-10 16:32
#6

#5 Ja jag minns allt gott bröd hon bakade i vedspisen som fick kallna på kökshanddukar på kökssoffan.

Alla äggostar som hon gjorde på vedspisen också🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Soligajag1
2020-08-10 16:59
#7

Vilken underbar nostalgi tripp ni har haft . Så fina bilder och en underbar natur ,förstår att du ser mormor framför dig och minns henne på ett fint sätt. 😊❤️🥰

HH 🙂

Carmarino
2020-08-10 17:54
#8

Så roligt med en nostalgitripp. Det höjer humöret avsevärt och blir något man kan tänka tillbaka på med glädje. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Magi-cat
2020-08-11 07:57
#9

Härligt att få följa med på nostalgitrippen, Maria. 😍

Vackra bilder med mycket känsla och historia!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

MonicaLagerquist
2020-08-11 08:10
#10

Vilen härlig minnesresa.

Stolt ägare till fem La permer

[[eskils_]]
2020-08-11 10:16
#11

Tack för nostalgiresan Maria! Ser mysigt ut alltihop. 🙂

Maria
2020-08-11 11:38
#12

När jag var barn så levde jag i två världar känns det som.

I stan skulle jag vara så fin. Alltid flätor, lackskor och små handskar även på våren. Fick absolut inte smutsa ner mig. Jag fick ta balettlektioner och privatlektioner i piano och jag verkligen hatade det. Jag hade knappt några kompisar på besök hemma.

Juni, juli och augusti hyrde vi på landet och där fick jag äntligen vara mig själv. Släppa ut håret, gå barfota och ha min älskade keps.

Jag levde upp de månaderna och jag hade massor med kompisar och som vi lekte… Var bara hemma och åt och sov som jag minns det😃 Morsan ringde i en liten klocka när vi var vid bryggorna och fiskade krabbor och då var det dags att komma hem och äta.

Jag hittade ett gammalt foto. Ska se om jag kan lägga in det.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
2020-08-11 11:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Här kommer fotot.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: