Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthus-och-hem
Läst 740 ggr
kara_murray
1

Förändringar

Hur ofta gör ni förändringar i era hem??? Räknar ni förändringar som att göra en total renovering eller bara genom att byta ut en detalj i hemmet??

kara_murray
1

Jag gör sällan förändringar i mitt hem och har haft samma inredning i 10 år med extremt små ändringar. Men nu har jag bytt lampor i sov- och vardagsrum, satt upp några nya tavlor och satt upp nya hyllor som stått och väntat länge på att jag ska hitta rätt plats… Nu känns det nästan som ett nytt hem…

[Henry Norrström]
1

Intressant inlägg. Jag bor ensam o har inga intryck från andra, så det blir inte så mycket förändringar. Hade jag någon att matcha så hade det blivit ändring på det ena o andra.

Henry

Tarotstollan
1

Den enda förändringen som skett i min lägenhet sen jag flyttade in 1994 är byte av gardiner och antal fågelburar som funnits.😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

flocken
2

Vi ändrar nog saker regelbundet. Ny inredning, nytt både inne och ute. Nu är vi snart klara med vår spa avd ute. Vi handlar mkt på Blocket. Nästa sommar blir det byte av kök och badrum

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

[Vandrar]
4

Ändrar vet jag inte om jag direkt gör däremot är huset från 1912 så underhåll krävs hela tiden och det känns viktigt att behålla den gamla stilen. Badrummen är fixade och klarar sig många år nu sen målningsarbeten och tapetseringar blir det men med gammalsvenska  och Engelska tapeter allt för att bevara husets karaktär.

Byter möbler och sånt gör jag aldrig och har inrett i sekelskifte med möbler,saker med mera som gått i arv sen slutet av 1800-talet och in på 1900 och jag är väldigt konservativ så förändringar tycker jag inte om det ska vara som det alltid har vart 😎

MonicaLagerquist
1

Vi pysslar lite nu och då.Har ett rum som borde målas oxch en hall,trapp och över hall som också borde målas.Lilla badrummet skulle behövas fixas till.Bor man i hus finns det alltid jobb att göras.

Stolt ägare till tre La permer

Caeli
2

När ett rum väl känns "rätt", så blir det oftast inte mer ändringar. Men innan dess flyttas det ju runt en del… För mig handlar det mera om en känsla än ett behov av förändring.

kara_murray
0

Jag bytte även köksbord och kökslampa förra hösten. Men annars brukar jag ha saker som jag vet att jag är nöjd med men det jag bytt är antingen det jag tröttnat på eller som i köksbordets fall att det gamla var för litet…

Maria
0

Det sista större vi handlade här hemma var ny soffa och två fåtöljer . Så roligt då vi haft begagnat i omgångar sedan vi flyttade ihop.

/Maria

Soligajag1
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inga större förändringar mer än nya kudd överdrag till vardagsrums soffan , Dem rödvita med ett hjärta . 😊❤️

HH 🙂

Grace2009
1

Inne är jag ganska nöjd med hur jag har det, och är jag nöjd finns det ingen anledning att ändra på nåt. Skulle vilja ha en lite större soffa, så spanar lite efter det. Jag har "växt ur" 2-sitssoffan jag köpte för 4 år sen. Skulle vilja ha en 3-sits med schäslong 🙂
Däremot vill jag rusta upp balkongen! I höst eller till våren ska jag lägga trall på golvet och fixa en "ställning" i väggar och tak, likt en pergola, för att kunna sätter upp saker utan att borra i fasaden. Vill sätta upp ljusslingor och massor av växter. Nästa år ska balkongen bli en underbar oas för återhämtning!

Maria
2

Vi håller på att förändra lite just nu i vårt bibliotek. Efter att ha rensat massa böcker så ska vi byta två av bokhyllorna mot två i sovrummet så vi får lite mer plats där till att börja med. Vi har ju semester nu😊

/Maria

Soligajag1
1

#12 Så trevligt ! Du får gärna lägga upp lite bilder på om möbleringen . 😊❤️

HH 🙂

JMW
2

Jag gillar att göra förändringar. Skulle inte stå ut med att ha det exakt likadant år ut och år in.

Maria
2

#13 Det blir ingen större förändring 😉: Bara hyllor som byter plats men jag ska försöka komma ihåg att ta bilder.

/Maria

Tippy-Toe
1

Nu har vi bara bott i huset i tre år, men jag känner nite så mycket behov av förändringar. Källaren skulle behöva ett facelift och vi skulle vilja byta tapeter. Men det är ingenting som känns bråttom.

[Henry Norrström]
2

Jag tror att det är viktigt att göra förändringar i sitt liv, komma hem o se något nytt så man inte fastnar i det förgångna. Tror att sinnena får en att må bättre och få en bättre tillvaro. Vi människor vill ha något nytt att njuta av, annars känns det tråkigt.

Förändra livet är det bästa, det kan vara jobbigt i början att renovera ett hus eller så, men resultat blir bra. O så blir man så glad när det är gjort.

Henry

Soligajag1
2

# 17 Hejsan ! Jodå , visst har du rätt . Har gjort så mycket förändringar hemma dessa dagar , Det är kul , mår bättre av det med. 😊❤️ Är gladare och mår så gott av att jag hittat min kreativa sida med att sy. Dessa blommor i denna vas blev bra.

HH 🙂

[Henry Norrström]
1

Jo man hittar sitt jag o får lite aktivitet som man har förlegat.

Kul att du hittade dig själv. Du har säkert mer att ge.

Kör bara, du blir bara lyckligare. Små detaljer gör en så mycket lycklig, tror att din familj oxå mår bra av det, "även om dom inte säger något".

Henry

[Henry Norrström]
0

Tack för fotot, så fint. Så fint du har det hemma.

Henry

Soligajag1
0

#19  Tackar så mycket ! 

Min familj mår bra av mina idéer , tur att jag bor ensam nu  , så jag kan göra som jag vill . 🙂

HH 🙂

sp0ngeb0b
3

Vi har gjort om en del sedan vi flyttade ihop. Bytt ut några möbler och en del inredningsdetaljer för att det ska kännas mer som "vårt" hem i stället för den enas hem. Men inga stora förändringar. Smågrejer ändras hela tiden, som att vi byter kuddfodral på soffkuddarna, gardiner och dukar osv. Sedan byter jag plats på växter och andra mindre prylar lite när jag känner för det. Ibland byter vi plats på vissa möbler. Där ute har det blivit mer förändringar och vi har möblerat om flera gånger denna vår/sommar. Men det blir väl mycket sådant när man försöker "hitta rätt" tillsammans, tänker jag. 😃

Fridaaaa
0

Renovering blir sällan - dyrt
Inredning och så nja inte så ofta heller, onödigt att köpa när man har, är mer om det går sönder eller blir slitet eller så :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Henry Norrström]
1

#21 Ja det gäller att förverkliga det oxå  som jag har svårt att göra.

#22 Är man två så är det lättare, man får andra idéer tillsammans.

#23 Fridaaaa Jag tycker som du. Har haft många djur som fått gjort som dom velat. Soffan borde ha bytts ut för länge sen men den är så skön att sitta i, o så finns mina minnen till mina bortgångna djur. Men byter ut den om jag får sällskap.

Man ska inte slänga något i onödan. Skulle kanske må bättre om jag köper något nytt, men det får vara så nu tillsvidare.

Henry

Fridaaaa
3

#24 Ja jag har barn och djur och vi köper det mesta begagnat, mycket som säljs i fint skick av folk som inte tänker som vi hehe

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Henry Norrström]
1

Ni tänker rätt. Alla skall få leva utan att tänka på att det skall vara fint för andra.

Trivsel är viktigaste för barn o djur.

Henry

Soligajag1
1

# 26 Sen kan man få lite tips o annat från vänner och bekanta. Jag är dålig med heminredning ! Här sitter en utav mina kissar - Knatte , 😻

HH 🙂

Soligajag1
2

#25   Toppen !! 

Håller med dig till tusen 100 % . 

Köpte denna docksäng på Loppis , som jag har till kissarna.🐱👍🐱

HH 🙂