Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 399 ggr
Maria
1

Tvål

Jag gissar att det är fler än jag som tvättar händerna extra i dessa tider.

Vilken sorts tvål använder ni?

Vi har i många år haft pumptvål i badrummet, lilla toaletten och vid kökshon.

Jag har nyss köpt "hård" tvål också och det kändes riktigt nostalgiskt och samtidigt kändes det som om jag blev renare, kanske inbillning,😉

/Maria

Lillyrod
0

Pumptvål i badrummet. Egen flaska som jag fyller på. Det blir alldeles för kladdigt med den gamla vanliga hårda tvålen. 

I köket tar jag av diskmedlet.

MonicaLagerquist
0

Pumptvål.Köper bara första bästa.

Stolt ägare till tre La permer

Soligajag1
0

Pumptvål  i toaletten och i köket , dove är märket .

HH 🙂

MonicaLagerquist
2

Jag har några fasta tvålar men de har jag i linneskåpert för att det ska dofta lite gott.

Stolt ägare till tre La permer

Ljungåsen
1

Jag använder bara fast tvål. Under många år köpte jag alla mina tvålar från det lilla företaget tvåleriet, men när reglerna ändrades och hon i princip la ner verksamheten har jag fått leta upp någonting hyfsat likvärdigt, så numera använder jag tvål från savon du midi.

Maria
0

Jag minns en tvål som såg ut som genomskinlig kåda och hette Neutrogena. Jag undrar om den finns fortfarande?

/Maria

JMW
0

Pumptvål i badrummet och i köket använder jag diskmedel om jag ska tvätta händerna.

flocken
0

Vi har pumptvål. I båda badrummen och i köket. Det är väldigt få sorter vi kan använda pga mina allergier.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

[Vandrar]
0

Både ock, i ena badrummet finns både hård och flytande tvål medan i dom andra tre som jag sällan duschar i finns mest flytande. Duschar jag  så vill jag ha hård tvål den flytande är helt värdelös i duschen men ok vid handfaten däremot om jag inte har badskum hemma så brukar jag ha i flytande tvål i badet.

Jag har även handfat i två av sovrummen och där blir det flytande med lite snygga flaskor så det ser trevligt ut.

Googlade lite om tvål, hade ingen aning om att den hårda måste torka för att fungera optimalt och det brukar den inte hinna göra här  och ärligt tror jag den fungerar lika bra ändå, det där lät lite konstigt 😃

https://www.gents.se/text/fast-eller-flytande-tvaal-vad-aer-baest

Tippy-Toe
0

Har alltid både flytande och hård tvål.

[[eskils_]]
0

Bara pumptvål här, helst Palmolive.

cattisa
0

Bara pumptvål här också. Oftast Barnängen.

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Fridaaaa
0

Flytande, tycker det är bäst

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

fruktgumman
0

Vi har bara flytande tvål numera. Förut hade vi även fast tvål men det var flera år sedan.

[Henry Norrström]
0

Bara Palmolive hård, flytande till gäster.

Tarotstollan
0

Både hård och pumptvål i badrummet. Brukar köpa pumptvål från Yves Rocher och den hårda är en handgjord tvål från Auroshikha som jag köper från Stengården.
Om jag tvättar händerna i köket så blir det med diskmedel.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!