Egentid
Egentid, är det något som ni har behov av?
/Maria
Absolut.
Ja massor. Som väl är kan jag ha det så mycket jag vill 😊

Ja det är skönt med egentid.
Stolt ägare till tre La permer
Ja behövs speciellt med småbarn
Men blir inte mycket med det
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Oh ja! Jag är både väldigt introvert, är högkänslig och självständig så hade fyrvaktare fortfarande behövts hade nog det varit ett av de perfekta yrkena för mig.
// Harley
Jag har egentid eftersom jag jobbar hemma och är själv hela dagarna när maken är på jobbet. Det är väldigt skönt faktiskt. Minns när han gick arbetslös i 8 månader. Då höll jag på att bli knäpp.
Ja, och där är hundarna perfekta. En bra ursäkt när man känner att man behöver vara ifred en stund. 👍 Det är lite jobbigt nu med Corona, mamma är hemma nästan hela tiden så det är tur att huset är stort, vi kan vara på varsin våning utan att skava på varandra. Det är dessutom främsta anledningen till att jag inte vill vara sambo, både A och jag har ett stort behov av egentid. Perfekt att vara särbo så kan vi verkligen vara trevliga och njuta när vi ses! ❤️
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Ja. Blir väldigt trött av mkt ljud omkring mig. Hänger säkert ihop med mina sjukdomar. Behöver bara ensam varje dag för att orka ta hand om familjen. Ibland åker resten av familjen iväg till stugan och jag stannar hemma.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Absolut. Tack och lov får jag tillräckligt med det också. 🙂
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Ja, jag har väldigt stort behov av att ha egentid. Det är dock inget problem att få eftersom jag bor ensam :) Har lite svårt att se mig själv bli sambo med någon
//Jessie
Jag har större behov av att vara med min familj än av egentid. Men egentid från andra än familjen har jag behov av och god möjlighet till. Men jag har mycket egentid från familjen också, nu när barnen blivit större. Fast jag har aldrig känt att jag behöver det, snarare saknar jag dem väldigt snabbt.
Jag har alltid haft behov av egentid , , men när barnen kom , , 1, 2, 3 , , på löpande band , , då hade man inte så mycket egentid, , jo, sen när dem lagt sig , men då va man samtidigt så trött , , så man slocknade i soffan 🙂
Sen gick tiden , , barnen växte , då blev det egentid . Så härligt!
HH 🙂
Jag har aldrig känt behov av egen tid från sambon. Men från övriga, vänner, släkt osv har jag behov av att dra mig undan.
Ja massor och är glad för att jag får det också numera.
Efter varit utsatt för en energitjuv så blev mitt behov ännu större, så den här isolering som blev av corona epidemin passar mig utmärkt men det är klart att när det blir påtvingat så blir det en annan känsla och nog känner jag av lappsjukan emellanåt.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#14 Va skönt att du är glad 🙂
Energitjuvar finns det gott om ! Skönt att du blev av med en. Denna epidemi passar mig med just nu. Jag trivs med att va ensam , sköta mig själv. Klart att jag umgås med vänner och syskon, pappa med.
Lappsjuka , , vad är det för nåt ?? bor du ute i skogen ?? eller i Norrländska trakterna ?
Till Midsommar som är redan imorgon ska jag på Midsommarkalas . mysigt . Alla tar med egen mat och dryck . 🙂
Ha en fin Torsdag! Kram 🤗
HH 🙂
Jag är kluven för jag har ju mycket egentid men jag älskar att umgås bara med min man och skulle lätt kunna vara med honom dygnet runt.
/Maria
#16 Det är väl mysigt att man känner så.
Jag har ju bott ensam i 3 år nu , sen jag flyttade och mina söner oxå flyttat hemifrån. Jag trivs så bra med det .
HH 🙂
Ja, definitivt! Hade det fortfarande funnits bemannade fyrar så hade jag också kunnat tänka mig att jobba som fyrvaktare *vinkar till Herveaux* 🙂, introvert, högkänslig och självständig "kust-och hav"-människa som jag är.
#18 😃
// Harley
Egentid är viktig för mig men jag är en väldigt social utåtriktad person så jag behöver både och. Tror det är viktigt för oss alla att kunna ha egen tid och bara vara samtidigt som den sociala biten också är så viktig.
# 15. https://sv.wikipedia.org/wiki/Lappsjuka
Fast riktigt så illa är det inte som det beskrivs.
De enda människorna jag träffar är de i affären när jag handlar och någon granne som jag hälsar på om vi ses ute på gården.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Visst har jag behov av egentid! Men så här i karantänstider kan det bli för mycket av det goda… 😕
Behov och behov.. Jag har ibland ett behov av att komma hemifrån, och ibland har jag ett behov av att få vara tyst och göra nått "eget" som att läsa men jag har aldrig ett behov av att vara ensam. Tycker det är mysigt att ha någon bredvid sig och hatar ett tomt hus.
/Surpan
Jag behöver tid från alla utom min sambo. Honom kan jag umgås med jämt. Men han har större behov av egentid än jag, alla är olika och man ska ju få ha den tid man behöver för bara sig själv.
#24 Det är väl tur att vi alla är olika , 🙂
Min mamma och pappa va tillsammans jämt , jag beundrade deras äktenskap och att leva tillsammans i 65 år ( sen gick min mamma bort) 2016 ,
Pappa va ju van med mamma hela tiden , så saknaden va stark när hon gick bort. Pappa bodde hos mig och vi 4 syskon , vi turades om att ta hand om pappa. ❤️
Idag bor han på ålderdomshem , 91 år är han , får hjälp p tillsyn .
HH 🙂