Dyra Midsommargubbar
Brist på jordgubbar ger dyra midsommargubbar.
Har ni eller kommer ni att köpa jordgubbar i midsommar fast dom är så dyra som 100 kronor litern ?
Jag kan inte vara utan så ja jag har laddat upp med några liter midsommargubbar för utan dom är det inte midsommar 😎
Äter aldrig jordgubbar, så nej inget köp här.
Vi köper varje dag från att de kommer till slutet. Oavsett pris
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Jag är ingen Jordgubbs människa , tar hellre en mango eller vindruvor .
HH 🙂
Nej, vi avvaktar. Så gott är det inte med jordgubbar…
Nej, köper inte för så dyra pengar. Midsommar eller inte. Det går bra ändå.
Köper aldrig jordgubbar. De är aldrig så goda som våra egna, väl värda att vänta på. Undantag är om vi är på resa i landet och passerar någon liten odling. Hade jag inte egna skulle jag nog inte köpa i buitk i alla fall.

160 kronor kilot kostar de på vårt ICA. Jag köpte inga.
Stolt ägare till tre La permer
Nej vi väntar på de vi får i jordgubbslandet senare men i midsommar får vi vara utan jordgubbar.
Nej, inga till midsommar men jag köpte 1 L för 2 veckor sedan men tyckte inte de smakade något.
Hörde idag att det varit för kallt för jordgubbarna på vissa ställen här i Sjuhäradsbygden för att kunna mogna, de är fortfarande gröna.
Så det lär väl innebära att vi kommer att kunna köpa billiga jordgubbar under lång tid i affärerna om några veckor.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Här kostar jordgubbarna 75 kr litern och det betalar jag inte trots att jag älskar jordgubbar.
Det är få jordgubbar på landen, blommorna frös och det finns inte folk till att plocka dem. Idag såg jag inte någon på fälten som plockade trots att det är midsommarafton i morgon. Väldigt konstigt här.