Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 478 ggr
Maria
1

Byxor

Jag måste köpa ett par sommarbyxor till helgen.

En av mina favoritbyxor sprack upp i knät. Alldeles för stort för att laga så jag skulle köpt byxor förra veckan men jag "orkade" inte. Det är bland det tråkigaste jag vet att köpa byxor. Man måste ju prova då och det är ett elände😃

Hur är det med er? Gillar ni att prova kläder?

/Maria

Herveaux
1

Urk. Nej. 
Jag gillar inte att handla kläder alls. 
"Fönstershoppar" ofta på nätet först för att sen svepa in i butiken, hitta plagget så snabbt som möjligt, prova och sen kassan nästa.

// Harley

Scorpio97
1

Jag gillar det ibland. Har jag gott om tid på mig och det är lagom väder (inte kallt så man måste av och på med massor av kläder, men inte så varmt att man blir svettig) går jag gärna omkring i butiker och provar kläder. Men jag föredrar att göra det när jag egentligen inte måste handla något. Om jag verkligen måste köpa ett visst klädesplagg, tex byxor, är det inte lika roligt. Jag är väldigt kräsen och oddsen är att jag inte kommer hitta ett par byxor jag verkligen gillar under "tidspress" och då blir det mer stressigt än roligt

//Jessie

sp0ngeb0b
1

Jag blir så hemskt trött i huvudet av att gå i affärer så jag slipper helst, men om jag har hög energi och är på rätt humör kan jag tycka det går bra. Men jag är absolut inte en sådan som går och provar kläder bara för skojs skull, då är det bara om det är något jag absolut vill ha eller behöver. Just byxor tycker jag är okej att köpa för känslan när man sedan använder sina helt nya, (förhoppningsvis) bekväma och välsittande byxor är 10/10!

Maria
1

Jag vill helst snabbt in och snabbt ut men som sagt byxor måste man ju prova och det är ett elände.

Jag har så dålig balans så det blir krångligt och sedan så är det urtrist. Inget kan få mig på så dåligt humör.

/Maria

JMW
2

Nej, det är inte kul att prova byxor. Minns inte när jag gjorde det senast. 

Jag gillar att handla secondhand och är det byxor så mäter jag midjan/linningen för att kolla. Stämmer för det mesta. Har alltid ett måttband med mig. Jag syr ofta det jag behöver i byxväg och annat också.

Herveaux
2

#5 Smart tips där att ta med måttband i second hand-butikerna. 
Ska jag komma ihåg nästa gång.

// Harley

flocken
1

Nej fy. Byxor.. Jag måste egentligen oxå köpa byxor. Jeans. Jag lever i mina arbetsbyxor. Älskar dom. Sen blir det leggings. Men nu börjar mina älsklings jeans bli för stora. Så snart är det dax.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Fridaaaa
1

Beställer helst haha!

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

MonicaLagerquist
1

Springer in på en secondhandbutik och sliter åt mig ett par jeans. Provar och passar de så köper jag dem. Har inte köpt ett par "nya" byxor på årtionden.

Stolt ägare till tre La permer

Soligajag1
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det va längesen jag köpte ett par nya byxor , ska kolla på nätet. Floryday.com Är en sida där jag handlat förut , annars på secondhand, flash är en butik som jag gillar . Det får bli en tur till stan en dag . Hittade ett par ljusbruna Manchester byxor 👖 på secondhand här. Exakt storlek , xl , tar ett kort på dem . 😀

HH 🙂

Soligajag1
0

Jag tycker om lösa byxor , sen att dem är ihop ner till , Så sköna , men på sommaren blir dem för varma .

HH 🙂

Soligajag1
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den här Hemsidan med kläder och annat har jag handlat En del på , inte bara byxor .

HH 🙂

Maria
1

Tack för tipsen men jag känner att jag måste prova byxorna på plats så att säga.

/Maria

Åsa S
1

Handlar ofta på nätet men jag går mest i mysbyxor i velour, även till jobbet. (Jag köper samma sort bara olika färger när jag shoppar i nätbutiken och kanske nån matchande tröja) På jobbet har jag dock uniform.

Tarotstollan
1

Avskyr att prova kläder. Köper hellre på nätet.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!