Har ni bil?
Har ni bil eller kanske t.om flera bilar i hushållet?
/Maria
Vi måste ha bil - annars tar vi inte oss
Just nu har vi en bil - när coronan är över/lugnat sig behöver vi en till men får klara oss på en just nu även om det är jobbigt ibland
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Vi har en bil.Men försöker att köra så lite som möjligt. Vi bor ju i en by tre mil utanför stan så vi klarar oss inte utan bil.
Stolt ägare till tre La permer
Vi har två bilar. En i garaget som just nu behöver reparation. Den andra fungerar fint och är den vi använder. Har 3 mil in till stan så en bil är ett måste.
Ja, jag har bil. Försöker minimera körningen, men ut i fågelmarkerna och på sommarsemestern blir det en del körning. Men jag klarar mig gott och väl på 1000 mil i försäkringen.
#2 #3 Funkar det inte med lokaltrafik?
/Maria
Vi bor avsides och har närmaste busshållsplats 2 km bort. Det är grusväg genom skog utan gatubelysning och endast 3 hus längs den vägen. När det är ljust skulle det väl inte vara något problem kanske, men under den mörka årstiden och när vi vet att det finns både björn o varg i skogen så känns det inte så lockande.
Jag kör vanligtvis familjebilen, en kombi så hundarna får plats om det behövs. Sonen som behöver ta sig till högskolan på vardagarna i vanliga fall kör pick-upen. Sedan har vi en transportbil som står på firman och om maken behöver åka iväg under kontorstid så blir det den han får ta. 15-åringen har en A-traktor (det som kallas EPA).
Volvo v70 som mannen kör. Opel vivaro lättlastbil som jag kör.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Nepp, ingen bil. Bor i centrala Uppsala så har gångavstånd till det mesta, annars fungerar kollektivtrafiken bra (just nu försöker jag såklart undvika den men tex för storhandling måste jag åka buss).
//Jessie
#5 Lokaltrafik? Jo om jag vill åka till stan 07:15 på morgonen och hem igen vid 16-tiden. Med alla kassar och grejer som jag handlar. Ingen lokaltrafik på helgen.
Finns ingen tvärförbindelse till närmsta samhälle där VC finns.
Så det funkar inte, en bil är ett måste.
Har ingen bil och vill inte ha någon heller. Bor i utkanten av stan och har gångavstånd till det mesta (2-5 km). Cyklar ibland och enstaka gånger åker jag buss.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Jag har inget Körkort . Åker buss , promenerar , cyklar , annars åker jag med min bror eller svägerska .
HH 🙂
Vi har två bilar. Jag och maken delar på en, dottern har en egen. Det är sex kilometer till närmaste busshållplats, så bil är ett måste.
Jag har bil. Älskar saker med hjul så det är ett måste. Förut började jag ibland jobba innan bussarna började gå så då var det nödvändigt.
Har en jag kallar min på jobbet också. Det är bara jag som kör den där förutom när jag är ledig.
Vi ha två bilar, en personbil och så har vi en mindre lastbil som vi håller på att bygga om till husbil. Dock är det bara min man som har körkort🙂
/Christina
Varken bil eller Körkort. Visst är det krångligt ibland. Finns lokaltrafik men den är extremt bristfällig. Nog kan jag promenera till det mesta, men svårast är när jag ska storhandla. Är inte kul att bära tunga kassar hem.
Har funderat på Körkort, jag övningskörde i 3 år när jag var tonåring så tror jag skulle klara det. Men som det är nu har jag inte råd med bil ändå, den skulle mest stå i parkeringsgaraget. Då kan jag lika gärna låta bli. (Tanken var att ta Körkort när jag var 18, men sen började jag flytta omkring utomlands en massa så det blev aldrig av.)
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Jag har bil och kör mycket bil. Bor på landet men med bra kommunikation in till staden. Väljer att köra bil pga dåliga komunikationer till närmaste stad, samt att jag gillar att göra utflykter med bil
/Désirée
Sambon har en privat bil och en firmabil. Jag har ingen men lånar hans ibland om jag måste åka till veterinären eller något annat. Jag vill helst leva helt bilfritt men när veterinären ligger dåligt till och är svår att nå med kollektivtrafik känns det riskabelt om det skulle vara akut någon gång. Blir även svårare att storhandla då vi bor i en liten stad utan bussar osv så måste gå eller cykla med alla varor i så fall. Men i framtiden kanske! 😃 Eller om det kommer miljövänliga bilar någon gång.
Vi har fyra bilar. Två fungerande och endast en påställd. En är krockad och ska till skroten men vi har inte orkat ta tag i det. En har en trasig växellåda som vi ska fixa, men har inte haft pengar till det. Bor i skogen så bil är ett måste. Men min man och jag har haft samma arbetsplats i ett par år och då bara behövt använda en av bilarna.