Recept
Hur förvarar ni era matrecept? Själv har jag en anteckningsbok som jag köpte när min man och jag flyttade ihop. Den är i A4 format. Den är med andra ord snart 40 år😉 Den är sliten och kladdig. Sidan med sillsallad är röd efter fläckar av rödbetor t.ex😁 Ryggen är lagad med silvertejp men nu börjar sidorna att falla sönder. Planen är att sätta sidorna i plastfickor och sedan ha dessa i en pärm.
/Maria

Tidigare hade jag en bok där jag skrev upp recepten. Nu har jag en pärm där jag samlar mina recept.Sen har jag även en mapp på datorn.
Stolt ägare till tre La permer
Överallt och det är värdelöst. I pärm, på block, bland kryddor, i mob.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Receptböckerna ligger på micron. Hittar jag något jag gillar på nätet skriver jag ut det och lägger i en plastmapp. På micron….🙂
Har en pärm för det som är utskrivet och den står i ett skåp i köket. Men det mesta har jag sparat i datorn som bokmärken.
Kollat på nätet :) Så sparar som "bokmärke" på webbläsaren i egen mapp
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Vi har en pärm som man klämmer fast papperna i istället för att håla pappret. Skriver ut recepten oftast. Två sidor är delvis uppeldade efter att ha hamnat på en varm spisplatta och de är skrynkliga och smutsiga. Men det funkar. 😃
/Surpan
Här ligger recepten och kokböckerna överallt - i skåp, i bokhyllor, i lådor, i pärm, på micron. Planen är att ta itu med det "en dag"… 🙄
#8 Det värsta är att sådana dagar så sällan infinner sig 😁
/Maria
#9 Ja, visst är det synd. 😉
Har mina recept i pärmar, men "den där dagen" för sortering och rensning väntar jag också på! 😃
Jag är inte den som gillar recept speciellt mycket, men har nyligen skaffat mig en liten, smal pärm för ändamålet ändå. Det händer ju att jag ser något kul liksom! Recepten skriver jag ut eller river ut från tidningar och sätter i plastfickor i pärmen. Hittills har jag bara klippt ut ett recept och en sida hed husmorsknep som jag hittade i ett nummer av Vi i villa, men där ska nog tillkomma lite mer i framtiden.
Här är det överallt. Har ganska många kokböckerstroa som små 1 av dessa används. Den fick jag för 30 årsen det bästa är att dom recept jag oftast kollar efter är lite kladd på så man hittar dom lätt i kokboken. Bonniers kokbok är det. Sen har jag flera utskrivna ligger efter flytten i plastmapp. Osorterade givetvis så när jag ska leta efter en där får man leta lite 😊
Kan oxå inflika att min kokbok oxå har snygg lagning av silvertejp bästa tejpen 👍