Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettövrigt
Läst 512 ggr
Maria
0

Parkering

Kom att tänka på detta då jag gick till jobbet i morse.

Ni som har bil, har ni bra parkering i anslutning till där ni bor?

/Maria

flocken
0

Vi har hus så har carport och infart. Får plats med 3 bilar.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Åsa S
0

Ja vi lyckades få en plats i varmgarage.

Totum
0

Har carport

Carmarino
0

Har kallgarage.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Leifsdotra]
0

Bor i hus och har dubbelgarage. På jobbet är det krångligare, vi har ordinarie arbetstid 8 - 17, men kommer man kl 8 eller senare (vi har flextid) så är det svårt att få en plats på den parkering där endast vi anställda har rätt att parkera. För få platser helt enkelt! Då får man istället ställa sig på någon 2-timmarsparkering, det brukar inte vara svårt att hitta någon ledig plats på morgonen. Men då ska man komma ihåg att flytta bilen med jämna mellanrum också. I vanliga fall kan det vara helt hopplöst att hitta en ny plats kring lunch men nu när många jobbar hemifrån ska det kunna vara lättare! Det som är bra ändå är att vi har bara gratisparkeringar på min arbetsort, inga parkeringsskivor eller annat krångel heller.

JMW
0

Vi har ett garage och utöver det kan man ställa mååånga bilar här vid fastigheten.

Lillyrod
0

Hemma har jag egen parkeringsplats. På jobbet däremot kan det vara fullt när man kommer. Egen gård där men för många arbetsfordon för att alla ska få plats. Idag hade jag tur för det fanns flera lediga platser. Nu står min privata bil där tills på fredag 😊

Niklas
0

Vi har garageinfart och garage, men garaget använder vi inte. Det behövs inte längre.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Maria
0

Vi bor i radhus och utanför mot gatan finns en lååång parkering med 1 plats till varje hus (96 st).

Husen byggdes 1961 och då var väl bilar mindre i storlek och man hade bara en bil per hushåll oftast. Idag är det trångt mellan bilarna och många dubbelparkerar. De ställer sig bakom varandra detta trots att det finns plats att hyra i p-hus ganska nära.

Att dubbelparkera nu sommartid är väl ok men vintertid innebär det att plog och saltbilen inte gör sitt jobb. Vi har bestämmelser i föreningen men det funkar inte alltid så bra😉

/Maria

Fridaaaa
0

Bor ute på landet
Finns inga parkeringar här

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

MonicaLagerquist
0

Vi parkerar på garageuppfarten utanför vårt hus.Gäster får parkera på gatan eller bakom vår bil.

Stolt ägare till tre La permer

Ljungåsen
0

Bor också på landet. Vi parkerar på infarten till huset. Pusslar man lite så får runt fyra bilar plats.

Niklas
0

#9: Föreningen kan väl bötfälla dem som står dubbelt?

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Maria
0

#13 Jag vet inte. Måste inte det gå via ett p-bolag?

/Maria

Lillyrod
0

Här har vi ett p-bolag som sköter parkeringen. Vi har inga lappar i bilarna utan bolaget har bara vilka nr som är uthyrda. Vilken bil som står där kvittar. 

De håller också koll på gästparkeringen som ett tag alltid var överfull på kvällarna. Den är gratis. Det visade sig att de boende på bostadsrättsföreningen bredvid ställde sina bilar där istället för att hyra en parkering hos sig. Numera kollar p-bolaget adressen på bilar som står där ofta och är det gatan bredvid så blir det böter.

MarHai
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gott om plats på egna gården 😁

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Lona
0

#13 mfl, ja, det måste gå genom ett P-bolag. Sen finns det ju olika sätt att lösa det på: p-tillstånd även för gäster eller en app tex. En stor fördel med en app är att föreningen kan få bortåt 80% av intäkterna, ka-tjing! Är väl samma sak med p-automat antar jag men de används ju alltmer sällan. Här får man två p-tillstånd för gäster per hus men får inte parkera på de korten permanent. Det är dock gratis att stå på gästparkeringen. Vi har haft problem med att folk säljer sina tillstånd till boende i grannområdet, därför har vi nu ett p-bolag som håller koll. Varje hus har en egen carport precis utanför dörren med plats för två bilar så för oss är det inga problem (mamma och jag har varsin bil).

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com