Godmorgon tisdag 12 maj
Godmorgon på er från ett molnigt Göteborg med 6 grader.
Hoppas ni får en fin dag.🙂
/Maria
God morgon. Här är det en enda ynka plusgrad, och solen skiner. Sonja har suttit ensam över natten, men nu mår hon såpass bra att hon ska få flytta ihop med Nypon. Att bo tillsammans med någon man tycker om är väldigt viktigt under återhämtningen, och Nypon är gudasnäll och världens bästa kompis.

God morgon
Började dagen med ett samtal från svärmor som undrade vad klockan var.Den var halv sex.😴
Skönt att lilla Sonja mår bättre.
Idag står det bakning på att göra listan. Igår blev inte mycket gjort. Massor av tid går åt att sitta inne hos mammakatt och hålla henne sällskap så här i början. Men idag hoppas jag att hon ska ha kommit in lite mer i mammarollen så att jag får chans att göra något mer än att titta på kattungar. Visserligen är det mysigt men det finns ju saker att fixa här hemma också.
På eftermiddagen ska jag ner till VC och lägga om mitt brännsår igen.
Ha en skön tisdag.
Kattutan men stolt Plåtis ägare
Jag har ryggskott, fick det redan i helgen så jag börjar bli bättre. Idag ska jag plantera om lite växter samt så lite fröer. En fördel att maken är hemma och jobbar är att han kan hälla upp jord i en hink till mig och lyfta upp så jag kan stå vid diskbänken och pilla det är mest att böja sig och att lyfta tunga saker som är jobbigt och det är nog bara bra röra på sig.
#3 Ojoj. . Ryggskott , låter Inge kul ! 🙂 Kan säga att jag aldrig har haft det , ischias ev. Hoppas det går över snart , jag tror oxå det är bra att röra sig men försiktigt . Godmorgon 😀 Här skiner sol ☀️ en så vackert ! 8 + , härligt , då kan jag ta en promenad, är förkyld men det börjar bli bättre , Tvättstugan snart , 10-13 , Hurdana tvättstugor har ni hemma ? Förstår er som bor i hus , ni kan tvätta när ni vill . Kommer ihåg mitt förra boende , radhus / hyres , vi hade alla tvättmaskin o tumlare ! Så bra . Men när man skulle tvätta mattor fick man låna nyckel o tvätta i tvättstugan. Nu har man en ’tagg’ som man kommer in med , det är bara DU som har tid som kommer in. Toppen ! Nu lite kaffe o lyssna 📖 bok ,
HH 🙂
#4 Vi har tvättmaskin i vårt grovkök.🙂
Området har dessutom en separat tvättstuga i skogskanten där det finns maskiner och mangel. Även en maskin för mattvätt så det känns ganska lyxigt.
/Maria
# 5 Verkligen lyxigt ! Ibland tvättade jag upp flera maskiner , hade 2 söner som bodde med mig ( min yngsta spelade Amerikansk fotboll 🏈, ) det va tvätt hela tiden , sen köpte jag varsin 🧺 tvättkorg åt dem. Lärde dem maskinerna . Jag tycker det är bra att barnen får lära sig att tvätta , laga mat och städa. Det jobbiga va min mamma , hon motarbetade mig , när hon kom på besök , hon tyckte att jag skulle göra allt hemma . Hon va gammaldags ( min älskade mamma ) hon gjorde allt hemma , pappa kunde knappt koka vatten . . 😃 Ursäkta om ämnet . .gick åt ett annat håll .
HH 🙂
#6 Samma här. Min mamma tyckte det var fruktansvärt att sonen fick laga sin egen mat när jag inte var hemma😃
/Maria
# 7 , ha ha . . 😀😄 Dem är för goa ’ , men hur ska jag orka , jobba 8 Tim, sen hem , börja med maten , äta , diska ( vi hade ingen diskmaskin ) Sen hade man alltid nåt plock som skulle fixas . Jisses va trött man va på kvällarna . Till slut hjälpte mina grabbar mig , såklart ! När jag kom hem från jobbet hade dem lagat mat , ( matlåda behövde jag inte ,fick mat på jobbet ) Idag är mina söner 33 och 26 och dem fixar allt tillsammans, dem bor ihop! 😀
HH 🙂
#10 Här också. Det ska banne mig inte hagla i maj, tycker jag.

Nej nu vill jag ha varmt och soligt vder.Detta är inte acceptabelt.😡
Kattutan men stolt Plåtis ägare