Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettmat-och-dryck-livets-goda
Läst 553 ggr
Maria
2

Handla

Är det någon mer än jag som tycker det är så himla roligt att handla mat och andra små förnödenheter?

/Maria

Lillyrod
3

Att gå i affärer, det kvittar vilken är något jag gör så fort det bara går. In och tar det jag ska ha och sen snabbt ut igen. Jag tycker inte det är särskilt kul med andra ord 🙂

MonicaLagerquist
2

Nej jag ogillar att handla.Det är ett nödvändigt ont.Snabbt in och snabbt ut.

Fönstershoppar aldrig.

Stolt ägare till tre La permer

Maria
1

#1 Nej övriga affärer såsom kläder och annat gillar jag inte. Det ät bara om jag är behov av något. Jag tänkte mer på mataffärer.

/Maria

Magi-cat
2

Näe! 😮 Inte särskilt! 😃

Det ska vara en riktigt liten affär då. Blir trött bara jag tänker på att vandra runt i de där färdigpackad-föda-med-tillsatser palatsen. 😴

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Maria
1

Jag tycker det är så roligt numera då det finns så stort utbud. Ska man ha ris t.ex. Så finns det hur många varianter som helst jämfört med förr. Kryddor som man knappt hört talas om och frukt och grönsaker så man kan drunkna😊 osv.

/Maria

Carmarino
1

Om jag har tid så tycker jag det är rätt roligt att gå runt i affärerna och titta på vad det finns. Handlar dock inte så mycket, utan det blir mest "fönstershopping" fast det är inne i affären. 😃

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Soligajag1
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tyckte det va kul och handla förut , men nu i dessa tider är det inte alls kul , ( en tråkig nyhet idag : en ung kille , 28 år gick bort i Corona, fruktansvärt ! Han va t.om fullt frisk innan , ) Så med att handla, jag tar min vagn ( medans min bror sitter kvar i bilen ) Går fort runt i affären , oftast Willys , billigt tycker jag. Jag har en lapp så jag vet vad jag ska handla. Kommer till kassan , betalar , packar in allt fort . Går ut till bror min. 😀🥰👌🏽 Klart !

HH 🙂

Totum
2

Nej, inte kul alls att handla. Ser det som ett nödvändigt ont och skyndar mig att plocka för mig det som står på listan och sedan till kassan. Handlar en gång i veckan.

klaramaria
1

Innan Corona var det helt ok att gå i mataffärer. Nu är det hemskt, en stress bara, att hinna ut så fort som möjligt. Tar mig inte alls tid att gå runt och titta vilka olika sorter det finns av olika varor.

Maria
1

Ja nu är det såklart annorlunda att handla då man ska skynda sig och tänka på avstånd mm.

/Maria

Cireea
3

Älskar att handla mat 😃 
Andra affärer skippar jag gärna.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Tarotstollan
1

Jag gillar att handla, tar min tid, går gång upp och gång ner. Tittar på olika märken, jämför priser och väljer.
Det värsta är när jag kanske har handlat lite väl mycket och skall dra hem allt i "Dramaten" och jag har uppför hela tiden…

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Åsa S
1

Inte så kul, går mest till LIDL där har man mera begränsat val och större överblick. Blir bara så förvirrad när det finns typ 50 sorters pasta så åker jag till en stor butik hittar jag ofta ingenting jag vill ha. Den enda matbutik som är kul att handla i är matvärlden men den ligger på  annan ort så dit åker vi bara ibland.

Soligajag1
1

#12 Det kan jag förstå , Jag storhandlar 1ggn/ månaden med min svägerska som har bil. Sen små handlar jag på Ica emellanåt. Har ryggsäck då .

HH 🙂

sp0ngeb0b
0

Jag tyckte det var kul att handla när jag bodde hemma och slapp betala för allting själv 😂 Jag gjorde ändå alla mina inköp själv och lagade mat själv eftersom jag är vegan vilket ingen annan i familjen är, så det blev enklast så. Älskade att gå loss på frukt- och grönsaksavdelningen. Butiken jag handlade i då hade dessutom vunnit priser för sin frukt- och gröntavdelning så den var verkligen bra. Den butiken var inspirerande och hade allt jag ville ha och lite till. Nu tycker jag inte det är lika kul, bor i en annan stad med ärligt talat ganska tråkiga mataffärer. Kan tycka det är kul ibland om jag har mycket energi, ingen tid att passa och en ordentlig inköpslista. Det värsta jag vet är att gå in i affären utan någon tanke om vad jag ska laga, då får jag total hjärnsläpp.

citytjejen
0

Jag älskar att handla mat! Speciellt om vi är på Ica Maxi eller liknande, stor butik, och givetvis då ha inköpslista.  Gillar att handla i andra butiker också, t.ex butiker med kläder, skönhetsgrejer, väskor och tackar heller inte nej till en runda på Clas Ohlson🙂

/Christina

Emo
1

Visst har det blivit roligare att handla mat och annat, som finns på varuhuset vi anlitar. Så skönt att sitta hemma och gå igenom extrapriserna och sen pricka för allt man vill ha dessutom, få det hem och bara fylla på i frysar och skåp. 🙂

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973