Emil är här nu
Så fin han är! Hoppas ni kommer tycka mycket om varandra.
Vad härligt! Han ser ju avslappnad ut redan. Golden är så mysiga. Jag har ett barnbarn med päls och fyra tassar som heter Evie. Det är också en golden 😃
Å, så fin han är! Gott tecken att han redan kan ligga så avslappnad i sin nya miljö.
// Harley
Han är verkligen fin ! Hoppas det går bra och får stanna hos er ! Kram 🥰
HH 🙂
Härligt Monica! En så fin Emil. Hoppas det går bra. 😍
Åh, vilken fin Emil! 😍
/Désirée
Fin Emil, kul med ny familjemedlem!
Kommer han överens med katterna?
Vad fin Emil är!! Första dagen är ju allt nytt och obekant, det ger sig de första dagarna. Så det kommer säkert bli jättebra!!💙💙💙🐶🐶🐶🐶
Vilken fin vovve❤
/Maria

Emil har inte fått träffa katterna ännu. Vi skissade in vår förra hund under en månad och så blir det nog nu också.
Stolt ägare till tre La permer
Så fin och vilken härlig röd färg han har!🙂👍
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Natten har varit lugn.Emil har sovit inne hos oss.
Nu sitter mannen och jag inne i datarummet med grinden stängd.
En katt är inne hos oss så nu kan de se varandra.
Vi kommer att ta det väldigt lugnt med att sammanföra Emil och katterna. När vi tog hem Vic tog det nästan en månad innan vi släppte ihop alla katterna med Vic.
Det är lättare att ta det långsamt än att snabba på det och sen få ett bakslag och få lov att börja om igen. Vic var betydligt lungrane.Det är mer motor i Emil.
Så roligt att det verkar gå bra. Jag kan inte se någon bild, så det är lite roligt att läsa alla kommentarer.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Vad härligt med en ny hund!

Han är väldigt intensiv och tyvärr inte så grunduppfostrad som man kunde tro.
Klokt tänkt med katterna! Jag vet att du redan har skrivit det i en annan tråd men hur gammal är han? Hellre en ouppfostrad golden än dito rottweiler… 😉
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Emil är en stor och grov golden grabb.
Jag kanske har för stora krav men jag tycker att ord som Nej,Vänta , gå och lägg dig är ord som en vuxen hund ska kunna.
Han är helt hopplös när man är i köket och lagar mat.Han släpper inte det jag har i händerna en sekund och hoppar gärna och nafsar efter det jag har i handen.
Nu har vi ju möjlighet att stänga grinden in till köket när man jobbar vid diskbänken men det är ju inte så jag vill ha det.
Han har ju nyss kommit så vi får väl se hur det blir.Han har självklart svårt att lägga sig och komma till ro.Vi försöker att vara tråkiga och lugna inomhus.

Vi har ju varit lite tveksamma till Emil.
Idag avgjordes det.
Han högg oprovocerat vår vuxne son i handen när de satt på golvet i hallen. Sonen är väldigt duktig med alla djur och en hund som biter oprovocerat vill jag inte ha.
Möjligt att hunden har ont någonstans men jag vill inte ta över en ev sjuk hund. Så vi kommer att lämna tillbaka hunden.
#18 Hur gick det med sonens hand?
Vad tråkigt att inte Emil var rätt hund för er.
Hoppas ni snart hittar en individ med alla tassarna på jorden och god hälsa.
// Harley

#19 Inget allvarligare men det gick hål.
Så tråkigt. Även synd om hunden som mår så.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Så tråkigt!
/Désirée
#18 Tråkigt! men bra beslut
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Trist men säkert ett bra beslut.
/Maria
Så tråkigt att det inte fungerade.
Vad trist att det inte fungerade…😥😥😥 Hoppas att ni hittar en annan hund som är rätt…
Vad tråkigt att läsa Monica och synd att det inte gått så bra men det är en alla tiders fin hund och hoppas han hittar rätt hem för sig och att ni hittar en hund som passar er 🐶